Az aktuális munkamegosztás alapján a Škoda fejleszti a belső égésű motorral szerelt modelleket, de mégis meglepetés, milyen szintű az egyezés a 9. generációs Volkswagen Passat és a 4. generációs Škoda Superb kombi között: épp csak az A oszlop előtti rész és a hátsó ajtó/lökhárító tér el egymástól, a karosszéria oldalajtajai, a hátsó sárvédők és az üvegek is csereszabatosak a két típus esetén – a cseh márka látványosabb fényezésekkel próbál némi színt vinni a saját modelljébe. Az ügyfél szempontjából a legtöbbet amúgy is a műszerfal mögött tölti – bent pedig egyedi lett a két modell kialakítása, még ha alapvetően ugyanazokat a komponenseket is használják.

A Superb a cég belső égésű motorral szerelt csúcsmodellje, és ez így is marad 2026-ig, amikor már az új formavilágot magán viselő, villanymotoros családi szabadidő-autót piacra dobják – ezt a Vision 7S elnevezésű tanulmányautóval előlegezték meg. Az aktuális megjelenésen is finomítottak egy keveset, ahogy azt az álcázott kombi vezetése alkalmával már elárulták: a vonalakat – ahol csak lehet – selymes fényű krómmal hangsúlyozzák. Sokat finomítottak az aerodinamikán, az 5 ajtósnál 10%, a kombinál 15%-os a javulás (Cw értékben ez 0,23 és 0,25-ös eredményt jelent); vezérelt nyitású légbeömlő, oldalsó légfüggöny, áttervezett külső tükrök hozzák a legnagyobb eredményt. Teljesen LED-es a világítás, a Laurin&Klement felszereltségnél már mátrix-LED fényszórót adnak (oldalanként 36 dióda, 40%-kal nagyobb fényerő). A tengelytávolság 2841 mm, a hossz nagyjából 4 centit bővült mindkét karosszériaváltozatnál, amiből leginkább a csomagtér profitált, az 5 ajtósnál mát 645 (+20) liter, a kombinál 690 (+30) liter az alapérték, utóbbinál 1,920 liter a bővítés utáni méret.

A Škoda Superb műszerfalán megjelenő függőleges pálcák rejtik a légbeömlőket, a nagy méretű központi érintőképernyő (10 vagy 13 col képátló) alatt ott vannak a vakon kezelést nagyban megkönnyítő, márkajellegzetességnek számító okostekerők. A szövetkárpitok 100%-ban megújuló forrásból készülnek, az első ülések között hatalmas tárolót alakítottak ki azáltal, hogy alapfelszerelés lett az automatikus váltó és az előválasztókart bajuszkapcsolóval váltották ki. Itt található az indukciós telefontölő (15W, egy szellőzőnyílás szállít ide levegőt hűtés céljára), a 4 darab USB-C töltő 45W-os teljesítményű, az alapszint kivételével van egy 15W-os USB-C töltő a belső tükör mellett, amivel például a fedélzeti kamera üzemeltethető. Klasszikus értelemben vett egyedi extrák nincsenek, csak előre összeállított belső hangulatok az egyes felszereltségeken, amikhez extracsomagokat lehet még kérni, a rend kedvéért kibővítették a szériafelszerelések listáját a korábbi tapasztalatok alapján. Akár 28 darab Simly Clever felszerelés lehet a fedélzeten, a kombinál például elektromosan szalad fel a tetőhöz a kalaptartó a bepakolás megkönnyítésére.

A Škoda Superb motorkínálata 4 tagú, az alapmotor a lágyhibrid 1,5-ös turbó 150 lóerővel, a 2,0 literes turbómotor 204 vagy 265 lóerővel választható, a 2,0 literes dízel 150 vagy 193 lóerős, és kombi karosszériában érhető el a 2. generációs plug-in hibrid hajtás. Ennél az 1,5-ös turbómotor (150 LE) és villanymotor (115 LE) hajt be a 6 fokozatú DSG váltóba, a rendszerteljesítmény 204 lóerő, a hátsó ülés alá épített 25,7 kWh kapacitású akkumulátorral 100 km-t meghaladó elektromos hatótávolságot lehet realizálni, a fedélzeti töltő 11 kW-os, és lehetőség van egyenáramú töltésre is 50 kW-tal. A plug-in hibrid hajtásnál a navigáció jelzi az elektromos töltőket is.