A Volkswagen úgy próbálja függetleníteni a legnagyobb és legnyereségesebb piacát a nemzetközi helyzet súrlódásaitól, hogy nem csak a gyártást, de a fejlesztést is teljes egészében helyben végzik; több mint 30 új modellt dobnak piacra Kínában a következő 6 évben, ezek között lesznek globális autók és kifejezetten Kínában fejlesztett benzines, plug-in és villanyautók is. A Pekingi Autószalonon bemutatott Volkswagen ID.Code tanulmány egy olyan villanyautót mutat, amelyet kifejezetten a kínai ügyfelek igényeire szabtak.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a megjelenésen még közösen dolgoztak az európai és a kínai fejlesztők, de csak azért, mert most alkották meg a márka következő generációs szabadidő-autóinak a formavilágát, amely kereteken belül a kínai csapat aztán véglegesítette az ID.Code megjelenését. A ma piacon lévő ID.4-eshez képest sokkal több részletet látunk a karosszérián, az oldalfal tele van domborításokkal és karaktervonalakkal, elöl-hátul csíkokba rendezték a LED-es világítást. Amíg az oldalfal kombis befejezést sejtet, felülről lehet látni, hogy valójában kupés a tetővonalaz óriási tetőspoiler miatt. Egész jól elrejtették a 4-es szintű önvezetéshez szükséges érzékelőket, amelyek körvonala akkor világít, ha aktív a rendszer – ez támpontot nyújt a többi közlekedőnek arra, hogy most nem az emberi sofőr irányít.

Teljesen új digitális élményt készítettek, az oldalablakon megjelenik a megszemélyesített digitális segéd képe, ha közeledik a használó, és olyan tanácsokkal fogadja az embert, hogy napfényes idő esetén tessék naptejet használni. Persze aki nem akar ilyen közhelyes beszélgetést, az választhatja például az akku töltöttség/hatótávolság, vagy a párosított készülék naptárának soron következő bejegyezéseinek megjelenítését is. A Volkswagen ID.Code belseje egy modern digitális szolgáltatásokat nyújtó szoba akar lenni, környezetbarát, nem állati forrásból származó anyagokat használnak látványos háttérvilágítással, a szélvédő alatti perem teljes egészében a digitális technológiának van alászentelve. Az önvezetés aktiválásakor a kormány visszahúzódik, ilyenkor lehet hátrafordítani az első üléseket, és rögtön kész a társalgó. A hűtődobozt is tartalmazó középkonzol az utastér teljes hosszában mozgatható. Van utastér-fertőtlenítési lehetőség, ilyenkor UV-fényen keresztül keringteti a belső levegőt az elektronika és aktiválja a beépített robotporszívót is.

Nem árulták el, mikor találkozhatunk az első olyan szériaautóval, amely a Volkswagen ID.Code által megelőlegezett formavilágot viseli magán, de várhatóan része lesz a hamarosan induló modelloffenzívának. Talán az újonnan megalapított, látványosabb autókat forgalmazó ID.UX almárka között találkozunk majd vele, ez a Cupra Tavascan átrajzolt változatával indul még 2024-ben.