Amíg Európában amolyan szükségmegoldásként a Škoda Superbet igazították hozzá a Volkswagen-arculathoz a Passat legújabb, csak kombi befejezéssel elérhető generációja számára, Kínában még mindig a lépcsős hátú karosszériát akarják a vásárlók, úgyhogy megkapják. Elsőként a FAW-VW vegyesvállalat által készített Magotan mutatkozott be, ennek testvére, a SAIC-VW által készített Passat Pro még várat magára pár hónapot – a lökhárítóktól eltekintve sok különbség nem lesz köztük.

A Volkswagen Magotan változatlan 2871 mm-es tengelytávolság mellett már 4990 mm hosszú, a helykihasználás romlott, hiszen a nagyobb karosszériában az előd 533 literével szemben csak 520 literes csomagteret alakítottak ki. Érdekes, hogy az európainál élesebbek a vonalak a karosszérián, de azért felismerhetően ugyanannak a családnak a tagjait látjuk. A műszerfal nagy vonalakban megegyezik az európai modelléval, de ahogy az a kémfotók alapján már látható volt, Kínában az anyósülés elé is kerül egy monitor. A Volkswagen Magotan alapmotorja az 1,5-ös turbó 160 lóerővel, opciós a 2,0 literes turbó 220 lóerővel, mindkét motorhoz 7 fokozatú duplakuplungos váltót adnak. A forgalmazás az év vége felé indul.