Felgyorsult a gyorsforgalmi úthálózat bővülése az elmúlt évben. Tavaly 177 kilométer sztráda készült el. A hazai pályahálózat teljes hossza ezzel 952 kilométerre nőtt. Idén azonban lassul a tempó, igaz, még így is jelentős a gyarapodás. Csaknem száz kilométerrel bővül a hazai gyorsforgalmi úthálózat, így év végére 1044 kilométernyi sztrádán autózhatunk.

Októberre az M3-as már Nyíregyházáig húzódik, s őszig elkészül az M0-s körgyűrű keleti szektora a 4-es főút és az M3-as autópálya között. Ez utóbbi szakasszal a Budapestet elkerülő autópálya gyakorlatilag eléri a Dunát a főváros északi oldalán is. A hozzá kapcsolódó Duna-híd azonban csak 2008-ra érhet át a folyó budai oldalára. A még mindig csonka körgyűrű ennek ellenére komoly változást hozhat a budapesti közlekedésben. Az egyre nagyobb gondot jelentő tranzitforgalom teljesen eltűnhet a városon belül áthaladó külső körutakról. A Váci út forgalma azonban valószínűleg tovább erősödik az új Duna-híd avatásáig. Ugyanakkor a nullás melletti települések lakói fellélegezhetnek a jelenlegi megnövekedett teherautó-forgalom gyors csökkenése miatt.

További szakaszokat adnak át a forgalomnak az M7-es Balatont elkerülő részén is. A horvát és szlovén határt azonban még mindig nem lehet majd sztrádán elérni. Júliustól Nagykanizsa és Becsehely között válik teljessé a pálya, amint átadják ezt a 6 kilométeres darabot. A sok vitát kiváltó látványos kőröshegyi völgyhidat is magába foglaló Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14 kilométeres szakaszt pedig augusztusban nyitják meg a forgalom előtt. Ezzel csupán a Balatonkeresztúr–Nagykanizsa darab hiányzik majd, hogy az M7-es az országhatárig érjen.

Végül az M8-as dunaújvárosi hídját is birtokba vehetik az autósok júliustól.

Jó hír, hogy az év közbeni átadások miatt nem tervezik a matricadíjak további emelését.