A felhasználóbarát és praktikus részletekhez a jövőben csatlakoznak a fenntartható anyagok is, hiszen ez utóbbiak is fontos részét képezik a Škoda Vision 7S elnevezésű tanulmány által előrejelzett jövőképnek. A márka új arculatát megelőlegező autó a következő években az MEB alapra felépített 3 új modell közül utolsóként érkezik majd 2026-ban, előtte még egy kis méretű személyautót és egy kompakt szabadidő-autót is piacra dobnak. A teljes elektromos átállásra még várni kell egy keveset, hiszen 2023 második felében még bemutatják az új generációs Superb-et és Kodiaq-ot, és 2024-ben még kap egy átfogó frissítést az Octavia.

A jelenlegi formavilág továbbfejlesztésével készültek az új részletek, először is ott a Tech-Deck Face, amivel a hagyományos hűtőrácsot váltják ki, a széles és lapos üvegpanel mögé rejtik a vezetőtámogató rendszerek különféle érzékelőit. Az alsó részen elhelyezett 7 nyílás közül a középsőt megtöltő narancs panel valójában a nagyfeszültségű akkumulátor áramtalanítója. Nem látszik, de az áramvonalas kialakításhoz tartozik még a teljesen burkolt padló is, újdonság az akkumulátorcsomag hőjét elvezető szellőzőnyílás a küszöbön. Az első és hátsó lámpáknál már nem C és D, hanem T alakú elrendezést használnak. A minimalista megjelenéshez javított aerodinamika is tartozik, utóbbira is szükség van ahhoz, hogy a tanulmány a 89 kWh kapacitású akkumulátorában 600 km-t meghaladó hatótávolságot érjen el, villámtöltésre 200 kW teljesítménnyel van lehetőség.

A belső térben is leegyszerűsítették a megjelenést, amiben segített a digitalizáció. A kétküllős kormány mögött 8,8 colos képátlójú kijelző tájékoztat, a központi érintőképernyő 14,6 colos képátlójú. Ez alatt, az ülések közötti konzolon 3 forgókapcsolót is találunk, amelyek közül a szélsőkkel a klíma állítható oldalanként, a középsővel a fejegységet vezérelhetjük. A központi kijelző alapesetben élére állítva helyezkedik el, ilyenkor könnyű a kezelése, az álló helyzetben választható Relax, azaz Pihenő módnál vízszintesbe fordul és a műszerfallal együtt hátrébb húzódik – ez az elrendezés ideális például tévéműsorok nézéséhez, amivel a töltési időt lehet áthidalni. Az első ülések ilyenkor egy kicsit befelé fordulnak, hogy a hátul ülők is jól lássák a monitort. Mivel ilyenkor az érintőképernyő és a központi kezelőszerv is messze kerül az utasoktól, Relax-módban a kapcsolódó alkalmazással lehet vezérelni a járművet.

A 3 üléssorral rendelkező családi autóval koronázzák meg a csehek a kínálatukat, és e téren is vannak új, praktikus ötletek. A hátsó ülések között is folytatódó konzolon lehet elhelyezni a hátrafelé néző gyermekülést, így a második sorban ülők mindig könnyen szemmel tarthatják a gyermeket, az első sorban ülők számára dedikált kamera segít ebben. A hangulatvilágítás részeként valósították meg például az akkumulátor töltöttségét egy szempillantásra közlő, szélvédő mögötti fényt. A Škoda Vision 7S belsejében mindenhol fenntartható forrásból származó anyagokat használtak, a padló például újrahasznosított gumiabroncsból készült, a szöveteket újrahasznosított poliészterszálakból készítették, egyébként pedig műbőrt és megújuló forrásból származó műanyagokat használnak.