Rögtön hatalmas siker volt az 1964. április 17-én a New Yorki Autószalonon bemutatott Ford Mustang, az első évben 418 000 példányt értékesítettek belőle (és a T5-ből, hiszen Európában az első generációt ezzel a jelöléssel forgalmazták, mert a Mustang nevet a Kreidler márka használta segédmotorkerékpárján). Az utóbbi 10 évben a világ legnagyobb darabszámban eladott sportkocsija cím birtokosa a kupé és kabrió karosszériával választható modell, amely tavaly az USA-ban is az első helyre került, a Camaro kifutott, a Challenger termelését generációváltás miatt csökkentették.

Európában azzal ünnepelnek, hogy elérhetővé teszik a California Special és a Nite Pony modellváltozatokat, április 30-tól rendelhető a Mustang Mach-E Rally, és bejelentették, hogy nálunk is megvásárolható lesz a forró GTD változat. Utóbbi korlátozott darabszámban lesz elérhető kontinensünkön, a közönségpremierre a június 15-16-án megrendezésre kerülő 24 órás LeMans-i futamon kerítenek sort.

Apropó versenyautók, az észak-amerikai IMSA bajnokságban induló gyári Ford Mustang GT3-as versenyautók olyan fényezést kapnak, amelyekkel az elmúlt évtizedek sikeres versenyautói előtt tisztelegnek. A nyolc kiválasztott inspiráció az 1964-es Tour de France autóversenyen a Mustang első nemzetközi sikerét elérő versenyautótól indul és az 1985-ös Motorcraft megjelenésig tart – utóbbi versenyautó dominálta az IMSA GTO-kategóriáját.

A Ford Multimatic Motorsports istálló Champion Spirit fényezéssel rendelkező Mustang GT3 versenyautói a Laguna Seca pályán állnak először rajthoz május 10-12. között, majd a Detroit Grand Prix következik május 31-június 1. között. A Watkins Glen-ben megrendezésre kerülő versenyen (június 20-23.) már a hagyományos megjelenésüket viselik majd az autók, ami a szezon hátralévő részében nem is változik majd.

Természetesen nem szabad megfeledkezni az USA-beli ünneplésről sem, ahol Mustang 60th Anniversary limitált szériával készülnek. A 60 évvel ezelőtt, 1964-ben bemutatott autó születésnapjáról egészen pontosan 1965 darab autóval emlékeznek meg, annyi a megkötés, hogy a csak V8-as motorral választható GT Premium modellhez kérhető a csomag, egyébként a vásárló szabadon dönthet a kupé vagy kabrió karosszériáról, a kézi kapcsolású vagy automatikus váltóról.

A megjelenési csomag tartalmát úgy állították össze, hogy alaposan tanulmányozták a legelső Mustangok részleteit, majd a formatervezők azok alapján elkészítették a modern jelvényeket és a 20 colos átmérőjű felniket. A matricadekor is a korabeli gyári kiegészítő alapján készült, a sötét fényszórókat a Nite Pony csomagból veszik át, a külső tükrök házát nagyon csillogó ezüstre fényezik – nem akartak műanyagkrómot a modern autón, ma már túlhaladtak ezen a finisen. Persze ez is csak akkor tűnik fel, ha nem fehér színben kéri autóját a kedves ügyfél, hiszen annál a karosszéria színére fényezik a tükröt. Alternatívaként a Race Red és a Vapor Blue fényezések kérhetőek.

Az utastérben annyi a változás, hogy az anyósülés előtt elhelyeznek egy jelvényt, egyébként pedig a Ford Mustang 60th Anniversary változat is megkapja az online frissítéssel az összes Mustangra felkerülő retró műszer-grafikát, amelynél a sebesség- és fordulatszámmérő számlapja a legelső generációt idézi. A születésnapi Ford Mustang 60th Anniversary árát csak az év vége felé árulják el, hiszen akkor kerül majd az észak-amerikai kereskedésekbe a hivatalosan már a 2025-ös modellévhez tartozó jubileumi változat.