A gyárban használt szállítójárműveket elnézve vázolta fel Ben Pon a Transporter felépítését egy darab papírra, a német mérnökök pedig munkához láttak, és pár év alatt kifejlesztették a Transporter néven piacra dobott haszonjárművet.

Hetven évvel ezelőtt, 1950. márciusában gördültek le az első példányok a wolfsburgi gyár szerelőszalagjáról, teherautó, személyautó és 8 személyes busz változatban, 1951-ben dobták piacra a tetőablakokkal és nyitható vászontetővel rendelkező Samba-buszt. 1956-ban költözött a haszonjármű-gyártás az újonnan felépített hannoveri üzembe, az 1967-es búcsúig 1,9 millió példányt készítettek a T1-esből.

Az 1967-ben bemutatott T2-es a maga részéről is rekorder, hiszen egészen 2013-ig gyártották Brazíliában, a 46 éves gyártási periódus rekord az autóiparban – a Lada Nivának még három évre van szüksége ennek eléréséhez. Széria lett az oldalsó tolóajtó, megjelent a felnyitható tetős lakóautó, 1972-től villanymotoros változatban is rendelhető volt.

Az 1979-1992 között gyártott T3-as szélesebb karosszériájával, választható Syncro-összkerékhajtással hozott újat, és már dízelmotorral is meg lehetett vásárolni. Ebben a generációban debütált a katalizátor, a turbódízel motor, a kínálaton belül hatalmasat ugrott a Caravelle személyautó-változat népszerűsége, de a California lakóautók is szép számban fogytak.

Az 1990-2003 között kínált T4-esnél váltott orrmotorra és elsőkerékhajtásra a VW Haszonjárművek, újdonság volt még a két tengelytávolság, és hogy VR6-os motorral is választható volt. Itt jelent meg a Multivan nevű személyautó-változat.

A T5-ös 2003-2015 között volt piacon, a korábbinál jobban bánt az emberekkel, azaz kényelmesebb volt és több személyautókban is újdonságnak számító extra volt elérhető, például az érintőképernyős navigáció. Házon belül készítették a California nevű lakóautót, amely számára külön üzemet rendeztek be Hannoverben. A V6-os motorral szerelt Business luxusváltozat volt a Volkswagen márka legdrágább típusa, többet kérte érte, mint a W12-es motorral szerelt Phaetonért!

A T6-os és az aktuális T6.1-es modellek a T5-ös alapos frissítésével jöttek létre, új motorok, vezetőtámogató rendszerek jellemzik a típust, amelynél visszatért a kétszínű fényezés. A magyar forgalmazó a lakóautó-kedvelőknek készítette el a Balaton nevű lakóautó-változatot.