A Michelin javaslatai összhangban állnak a FIA jövőre vonatkozó fő célkitűzéseivel. A cél: biztonsági okokból a kanyarsebesség csökkentésével szabályozni a teljesítményt, az abroncstesztek eltörlésével jelentősen csökkenteni a költségeket, illetve a látványosság növelése a szabályok módosítása nélkül.

A Michelin a partnercsapataival való konzultáció után számos javaslattal állt elő. A vállalat szerint a javaslatok 2005-től bevezetésre kerülhetnek. A Michelin javaslatai a következők:

– Egy garnitúra abroncs használható az edzésen és az egész versenyen;
– Versenyhétvégenként kettő-négy garnitúra száraz abroncs minden pilótának, egy vagy két specifikációban;
- Ugyanolyan specifikációjú elsődleges és ugyanolyan specifikációjú választható abroncs minden csapatnak;
– Csapatonként hat garnitúra abroncs minden egyes tesztnapra (a FIA és a csapatvezetők által is szorgalmazott F1-es szezon alatti tesztek nagymértékű csökkentésére tett javaslatoknak megfelelően).

„Úgy gondoljuk, hogy a FIA célkitűzéseinek eleget tehetünk e javaslatok alkalmazásával,” – vélekedik a Michelin Versenysport Igazgatója, Pierre Dupasquier.

„Először is, keményebb keveréket kell használnunk ahhoz, hogy az abroncsok tovább tartsanak, így kisebb lesz a tapadásuk, a sebesség pedig csökken. Ezen felül a költségek jelentős csökkenéséhez a tesztek számát is korlátozni kell. Ha kevesebb abroncsot szállítunk, a tesztek költsége is tovább csökken. Biztos vagyok abban, hogy több mint 50%-os megtakarítás érhető el így a csapatok működési költségében. Végül, a keményebb abroncsok kevesebb abroncsdarabot hagynak az aszfalton, így a koszos pálya már a múlté, az előzések száma emelkedik és ez az, amit a F1 világában mindannyian szeretnénk.”

A Michelin vezetője, Edouard Michelin hozzátette: „Javaslatainknak három pozitívuma van: a biztonság javítása, költségcsökkentés és látványosabb versenyek – elsősorban a több előzésnek köszönhetően. A javaslatok teljes mértékben megfelelnek a FIA kívánalmainak és továbbra is biztosítják a csapatok számára az abroncsszállító megválasztásának szabadságát; azt a szabadságot, amely a F1-ben részvevő vállalatok számára oly fontos. A Michelin nagy örömére szolgál, hogy továbbra is együtt dolgozik partnercsapataival és a F1 Technikai Csoportjával a legjobb megoldás megtalálásáért.”