Azért olyan nehéz bekerülnie új típusoknak a londoni taxik piacára, mert egy, a Public Carriage Office által elvárt követelmény, hogy a jármű képes legyen megfordulni 7,5 méteres átmérőjű körön. A Nissan pár éve extraszéles első nyomtávval és jobban elfordítható első kerekekkel rendelkező NV200-ast készített e célból, majd mindezt rémisztő megjelenéssel tetézték.
mercedes2
A Mercedes a hátsó felfüggesztést alakította át kormányozhatóvá, nem gyári átépítésről van szó, hanem kifejezetten a londoni igényekre átalakított járműről, szóval ez a felszerelés nem lesz elérhető a márkakereskedésekben. Az átalakítás alapját a rövid karosszériás, 7 fokozat automatikus váltóval szerelt 114 CDI (136 LE) változat adja, ennek alakítják a hátsó részét úgy, hogy ott 6 utast tud szállítani, illetve igény esetén kerekesszékkel is be lehet oda szállni.
mercedes3
Három év kilométer-korlátozás nélküli garanciát vállal a Mercedes a Vito Taxi-ra, amelyhez 24 órás segélyszolgálatot is biztosítanak ez idő alatt. Vételár nincs, heti 168 fontért lehet lízingelni a járművet – azonban ez a díj évi 30 ezer mérföld, azaz 48 270 km futásteljesítmény esetére van kiszámolva, aki ennél többet használja járművét, annak az eredeti szerződésben szereplő, a futamidő végén esedékes 15 900 fontos záróköltségnél többet kell majd fizetnie.

mercedes4

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!