2023. november 11-én ért véget a brazil Sao Paolóban található Toyota Sao Bernardo Üzem működése, amely a japán márka első tengerentúli gyáraként 1962-ben kezdte meg a működését; a feladatait 3 másik, szintén Sao Paolóban található Toyota autógyár veszi át. A Toyota Motor Corporation már az ötvenes években foglalkozott a tengerentúli terjeszkedés gondolatával, és Brazília lett a befutó – az ottani kormányzat 1956-ban a helyi autóipart támogató törvényt hozott, a piac nagy méretű volt és itt élt a hazáján kívüli legnagyobb japán közösség.

1958-ban alapították meg a Toyota do Brasil leányvállalatot, amely 1959. májusában készült el a Bandeirante fejlesztésével, ami egy módosított Landcruiser volt. Az első prototípushoz 60% helyben gyártott alkatrészt használtak, de mivel a brazil törvények a helyi alkatrész-részarány folyamatos növelését követelték meg, úgy döntöttek, hogy nem csak összeszerelő-üzemet, de teljes értékű autógyárat építenek Sao Paolóban. 1968-ra érték el, hogy 100%-ban helyben gyártott alkatrészekből készült a terepjáró, amikor elkezdték a váltók és differenciálművek helyi gyártását. A Bandeirante – portugálul úttörő – típust egészen 2001-ig készítették itt (mintegy 100 000 példányt), ezt követően Hilux pickupokat és Corolla személyautókat készítettek az üzemben.

A Toyota Motor Corporation alapításának egyedülálló emléke az a 700 tonnás Komatsu présgép, amelyet még az autógyár megalapítása előtt a Toyoda Szövőgépgyár vásárolt a jövőbeli autógyár számára még 1934-ben. Ez 1938-ban kezdett dolgozni a Toyota számára a Koromo (később Honsha) Üzemben, annak bővítése miatt telepítették át azt 1962-ben Brazíliába. Most, 89 évnyi folyamatos munka után visszaszállítják Japánba a présgépet, ahol azt felújítják és újra munkába fogják. A Honsha Üzemben az alkatrészpiac számára fognak alkatrészeket gyártani a segítségével, viszonylag kis darabszámban, így a nagy teljesítményű modern présgépek teljes időben az újautók számára szükséges alkatrészeket állíthatják elő.

A hetvenes években se érte el a Sao Bernardo Üzem kapacitása az évi 1000 autót, miközben a brazil autópiac nagysága 1971-1978 között megduplázódott 1 millió autóra. Taiichi Ohno-t bízták meg a brazil gyár termelékenységének javításával, amit végül a Toyota Production System kifejlesztésével sikerült elérni. Ennek alkalmazását megkönnyítette, hogy a japán alkalmazottak megtanultak portugálul, hogy tolmács nélkül tudjanak a helyi munkásokkal tudjanak kommunikálni.