Fotó: Lővei Gergely és Mitsubishi

Az utolsó utáni pillanatban döntött úgy a Mitsubishi, hogy mégse vonul ki az európai piacról, a maradáshoz viszont igénybe veszi a Renault-Nissan Szövetség segítségét. Átmárkázott modellekkel teszi teljessé a kínálatát, a Space Star és az Eclipse Cross közé érkezett az ASX és a Colt, a kínálatot pedig 2024 közepén az Outlander koronázza majd meg – utóbbi a jelenleg több piacon megvásárolható modell alaposan felfrissített változata lesz. Az L200-astól viszont búcsúzunk, az új generációt egyelőre (2028 előtt biztos nem) nem tervezik piacra dobni Európában.

Meghatározó modellje a Mitsubishinek a Colt, amely korábban 6 generációt is megélt Európában – a hazai menetpróbán a Mitsubishi Klub tagjainak jóvoltából láthattuk a teljes eddigi palettát –, és most 10 év kihagyás után tér vissza a kínálatba. Nem rossz alapot választottak a Renault Clio átmárkázásával, hiszen a francia eredeti az eladási listák élén mozog, a japánok a jó tulajdonságok megtartása mellett egy kicsit a saját ízlésükhöz alakították a járművet. Mivel viszonylag gyorsan kellett dolgozni, kívül a márkajelzések lecserélésén kívül épp csak a több krómot tartalmazó hűtőrács jelenti az eltérést, belülről ugyanez elmondható, hiszen ott csak a logót cserélték le, és a digitális grafikán ott az új orr.

 

Van néhány eltérés a kiindulási alaphoz képest, a Mitsubishi szériában adja a 7 colos érintőképernyős fejegységet, a Renault rádióval adja az alapmodellt, a japánok nem kérnek a dízelmotorból és hosszabb garanciát vállalnak. Amíg a Renault importőre 3 év gyári és +2 év utólagos garanciát kínál a kisautóhoz 100 000 km futásteljesítményig, addig a Mitsubishinél az 5 év gyári garancia (100 000 km) futásteljesítménye meghosszabbítható 200 000 km-re, a másik alternatíva a +3 év (160 000 km-ig) utólagos garancia; utóbbival lefedhető a finanszírozás időtartama. Annyi előnye van még a Coltnak a Clio-val szemben, hogy 2 hónappal hamarabb megkezdik a kiszállításokat, azaz már most ott vannak az első példányok a márkakereskedésekben.

A hazai menetpróbán a Tanpályán és a Hungaroring környékén vezethettük a Colt magasan felszerelt példányait, 90 lóerős turbómotorral és 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval illetve 145 lóerős rendszerteljesítményű öntöltő hibrid hajtással. Az épp csak 4 méteres karosszériában jó a térkínálat, könnyen működtethetőek a kezelőszervek. A vízzel áztatott műgyantás felületen az irányítás és a fékezés nagy odafigyelést igényel, az országúti szakaszon egész jól kezelte az úthibákat/HÉV síneket a futómű.