Előreláthatólag 2023 márciusában indul az ASX forgalmazása

Akik rajongtak a Mitsubishi előremutató műszaki újdonságaiért és mindazért, amit a japánok elértek a ralipályákon, biztosan szemüket dörzsölve keresik a márka régi értékeit az ASX új generációjában, de a még mindig jól csengő név mögött egy máshonnan ismerős modellt, a Renault Capturt találják. Ugyanis a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetségen belül a legutóbb úgy osztották fel a világ különböző piacait, hogy utóbbi a délkelet-ázsiai térségben maradt a zászlóvivő, Európában pedig a Renault 2 típusát kínálja saját logójával. Ahhoz képest, hogy már a kivonulást fontolgatták a japánok, ez egy pozitív fejleménynek számít, de hogy milyen hatással lesz a Mitsubishi renoméjára, arra csak a vevők adhatnak választ.

A kormányközép kivételével a belső megegyezik a Capturével, még a digitális grafikához se nyúltak. Az elődmodellénél tágasabb a csomagtartó

Bár az elsőként 2010-ben bemutatott, majd 2012-ben, 2016-ban és 2019-ben is frissített ASX sosem volt az utcakép szerves része, a kisebb külméretei ellenére az Outlanderéhez mérhető utasteret és a benzinesek mellett saját fejlesztésű dízelmotort is kínáló crossover megtalálta a vevőit. Az első teljes európai modellévben, 2011-ben eladott több mint 48 500 darabot ugyan már nem érték el a kereskedések, de még 8-9 éves korában is 30 000-es példányszámokat produkált a koronavírus elterjedése előtti piaci környezetben. A 2023 tavaszán szalonokba kerülő autó elődjénél formásabb (a hűtőrács és az emblémák kivételével változatlanul hagyott) külsővel, 69 literrel nagyobb csomagtartóval, valamint modern vezetőtámogató asszisztensekkel lesz elérhető, ezek fejlesztésére a Mitsubishi nem tudott költeni az utóbbi időszakban.

Minimálisan változtatták meg a Renault külsejét

Ahogy az extrákat, úgy a hajtásláncokat is változatlanul kapja meg a Spanyolországban készülő ASX. Az 1,0 literes, háromhengeres, 91 lóerős turbós benzinest az 1,3 literes, négyhengeres, 140 vagy 158 lóerős kivitelben készülő lágyhibrid turbós benzines követi, a csúcsot az 1,6 literes, négyhengeres szívómotorra épülő, 143 lóerős konnektoros hibrid jelenti majd. Egyelőre még nem árultak el konkrétumokat az árazással kapcsolatban, az viszont meghozhatja a vásárlók kedvét a Mitsubishihez, hogy a franciáknál 99 000 Ft-os felárért kapható 5 év vagy 100 000 km garancia alapáron jár majd. A hibridek akkumulátorára a Renaultval megegyezően 8 év vagy 160 000 km garanciát vállalnak. A már említett 2. modell a 2023 őszére időzített új Colt lesz, amely a Clio testvéreként lép majd piacra.