Természetesen mindenfelé Porsche alkatrészeket látunk a Ruf CTR3-ason (lámpák, ajtók, stb.), azonban maga a térváz és a karosszéria is egyedi alkotás. Semmi köze nincs például a hasonló felépítésű Boxsterhez.

A 3,8 literes blokk szintén Porsche készítés, de ezen kívül gyakorlatilag minden új, például a két turbófeltöltő is. A 2011-es modellévben a teljesítmény 700 lóerőről 750 lóerőre emelkedett, a maximális nyomaték 890 Nm helyett 960 Nm. Ezen kívül optimalizálták a légellenállást, így a végsebesség 360 km/óráról 380 km/órára emelkedett. A 100 km/órás sebességet 3,2 másodperc alatt éri el a Ruf CTR3, a 200 km/órás tempót 9,6 másodperc alatt futja meg. Nem is olyan rossz egy garázsban összeszögelt járműtől…

Nagyobb teljesítmény, optimalizált légellenállás - 380-at megy a Ruf CTR3 Nagyobb teljesítmény, optimalizált légellenállás – 380-at megy a Ruf CTR3