Egy ausztrál szakműhely, a Powertune mérnökeinek munkáját dicséri a szupersportautók szintjére srófolt Toyota GR Yaris. Első körben nem bolygatták az 1,6 literes, 261 lóerős, 3 hengeres blokkot, mindössze a szeleprugókat cserélték erősebbre. Ezt követte a motorvezérlés frissítése; a MoTeC M1 ECU-val már 390 lóerőt mértek a fékpadon. A következő fejlesztési fázisban nagyobb turbót (Garrett G25-550) szereltek fel, ami további 45 lóerőt hozott a konyhára. Itt azonban megakadtak, mivel a gyári üzemanyag-szivattyúval képtelenség volt tovább fokozni a teljesítményt. Némi kutatás után ezt az akadályt is elhárították, és november végére további 10%-ot tudtak emelni a motorerőn.

A széria GR Yarishoz képest felkerült néhány aero-elem is, de a lényeg a motorházfedél alatt keresendő

A fékpadon mért 352,6 kW, azaz 473 lóerő a Porsche 911 Carrera 4 GTS (480 LE), a Mercedes-AMG GT (eredeti, már nem gyártott alapkivitelében 476 LE), a BMW M4 Coupé (480 LE) szintjére emelte az összkerékhajtású GR Yarist, amely ugyanakkor nem egészen 1,3 tonnás menetkész tömegével mindegyiknél jelentősen könnyebb. Ráadásul ezt a teljesítményt továbbra is széria blokkal, gyári hajtókarokkal, dugattyúkkal, hengerfejtömítéssel és vezérműtengelyekkel érték el, ami azt jelenti, hogy bőven vannak még távlatok a Toyota G16EGTS jelű konstrukciójában.