A Mercedes-Benz egyszer már megpróbálkozott vele, de nem tudott tartós sikert elérni a mikroautóknál nagyobb Smartokkal, és csak a Geelynek köszönhető, hogy nem szűnik meg a márka. A kínaiak gyakorlatilag csak a nevet veszik át, a jövőben villanymotoros prémiumjárműveket kínáló márkaként kezelik a Smartot, amelynek az első modellje az új névadási rendszert meghonosító Smart#1-es lesz.

A kínaiak saját fejlesztésű SEA műszakai alapját használják, amelyek a Lynk&Co és a Zeekr is használ már és a Volvo is sorra kerül majd. A Smart számára egy 4,3 méter hosszú magas építésű ötajtós modellt készítenek elsőként, amelynél a rejtett kilincsekkel, a csak szükség esetén nyíló első légbeömlőkkel sikerült elérni a Cw 0,29-es légellenállási együtthatót. Ennek is szerepe van abban, hogy a Smart#1-es hatótávolsága a hírek szerint eléri majd a 440 km-t; a hajtómotor teljesítményét és az akkumulátor-kapacitását majd a hivatalos leleplezéskor árulják el.

Tavaly szeptemberben debütált a szériaközeli tanulmány, október elején pedig a védjegyhivatalba beadott ábrák alapján a végleges Smart#1-est is megismerhettük. Most az az apropó, hogy befejeződött a típus finomhangolása, a szélcsatornában is végeztek a mérnökök és már a hideg égövi teszteken is túl vannak a prototípusok.