Örömmel nyugtázták a német ADAC és az osztrák ÖAMTC autós klub szakemberei, hogy több évtizedes munkájuk eredményeként a gyermekülés-gyártók igenis figyelembe veszik az észrevételeiket, és a korábban kritizált pontokon javítják a konstrukciókat. Talán ennek is köszönhető, hogy a 2023 októberében közreadott, 29 ülést tartalmazó tesztben 21 jó eredményt találunk, 6 esetben elfogadható a védelem és csak 2 ülés bukott meg.

Utóbbiak a Maxi-Cosi Pebble 360 Pro és a Maxi-Cosi Pebble 360 Pro + FamilyFix 360 Pro ülések, amelyek ugyan jó fizikai védelmet nyújtanak, de a kárpitban naftalint találtak – utóbbiról azt gyanítják, hogy rákkeltő hatású. Ilyen és hasonló veszélyes anyagokra egyébként nincs hivatalos, az EU által elfogadott határérték gyermeküléseknél, ezért itt a gyermekjátékok számára meghatározott anyagokat/szintek alapján hoznak ítéletet e téren.

Jó hír a szülőknek, hogy egyre több gyermekülés nyújt olyan állítási lehetőséget, amellyel meghosszabbítható annak használata, a forgó ISOFIX-alapnál (menetirányban vagy annak háttal is használható ülés) arra kell figyelni, nehogy menetirányban rögzítsük a babahordozót. A gyermekülés behelyezését megkönnyítő toldatok esetenként az ajtónyílásba lóghatnak be, ezért vásárlás előtt érdemes belepróbálni a saját autóba a kinézett gyermekülést, ilyenkor rögtön ki lehet tapasztalni azt is, milyen könnyű az ülés rögzítése és a biztonsági öv használata.

Az Európai Unióban egyébként 2023 szeptembere óta már nem lehet „UN Reg. 44” szabvány szerinti gyermekülést importálni, a meglévő készleteket a kereskedők még 2024 augusztusáig értékesíthetik. Fontos, hogy csak a forgalmazását tiltották meg ezeknek az üléseknek, azok használata továbbra is megengedett.