Logisztika szempontjából a versenynaptár idén is nagy terheket ró a csapatokra. A márciusi Mexikó Ralit követően Korzika következett, hogy aztán április végén visszautazzanak a résztvevők az amerikai kontinensre, az Argentin Rali helyszínére. Ez a rali mindig is nagyon nehéz gyorsasági szakaszairól volt híres. A zord hegyekkel tördelt végtelen pampákat lágy tóvidék követi, s ez három különböző megmérettetést ró a versenyzőkre. Tavaly elég sokat változtattak a már megszokott útvonalon, amelybe rég nem használt gyorsasági szakaszok kerültek vissza. Idén viszont alig változott az útvonal.

Argentínára mindig is jellemzőek voltak a terjedelmes, 50 km-t is meghaladó szakaszok. 2015-ben a verseny 12 szakaszából négy (!) maratoni hosszúságú volt. Idén a verseny 18 szakaszából két igen hosszú szakasz is helyet kapott (szemben a tavalyi eggyel): Amboy/Yacanto (33,58 km) és a Cuchilla Nevada – Rio Pintos (41,49 km), s mindkettőn kétszer is végigmegy a mezőny. A hétvégi ralira jellemző, hogy az a pilóta számíthat sikerre, aki a gyorsaság mellett sérülések nélkül át tudja verekedni magát a legnagyobb kihívást jelentő szakaszokon. Egyelőre idén nem várható komoly esőzés a rali ideje alatt. A korábbi években viszont a nagy esőzések miatt jókora kihívással kellett a pilótáknak szembenézniük. A folyók, amelyeken át kell majd kelniük, mélyebbek és szélesebbek lehetnek a szokásosnál a heves zivatarok következtében.

Az elmúlt két évben Hyundai autóval versenyző pilóta ért célba elsőként Argentínában. 2016-ban Hayden Paddon, tavaly pedig az a Thierry Neuville állhatott fel a dobogó tetejére, aki akkor jó formában kezdte a tavaszt. A Korzika Ralin megszerzett győzelmét követően a belga pilóta a távoli Argentínában is behúzta az első helyezést. Igaz, nem ment könnyedén, hiszen az utolsó gyorsasági szakaszon sikerült csak utolérnie és megelőznie a fordos Evanst és mindössze 0,7 másodperces előnnyel győzött. Evans így kénytelen volt beérni a fájdalmas második helyezéssel. A dobogóra még Evans csapattársa, Ott Tanak fért fel.

Tanaknak elég jól indult az első éve a Toyotával. Az észt pilóta jelenleg az egyéni ponttábla harmadik helyén áll a két nagy rivális – Ogier és Neuville – mögött. Monacóban és Korzikán is ezüstérmes lett, s most ez szeretné meglovagolni. Mindenki másnál több gyorsasági szakaszgyőzelme van és ezt végre szeretné győzelemre váltani. A címvédő Sebastien Ogier 12 szakaszgyőzelmével áll szemben az ő 18 győzelme. „Nagyon jól érzem magam a kocsiban a szardíniai tesztek után. Az utak szárazról nedvesre fordultak a teszt során és az útfelszín pont ilyen darabos lesz (Argentínában is), így tehát pont olyan körülmények között teszteltünk, amilyenekre szükség volt ahhoz, hogy jól felkészüljünk Argentínára. Nagyon elégedett vagyok a fejlesztésekkel, amelyeket az autón végrehajtottunk, s most már nagyon szeretném látni, hogy hogyan versenyzünk a többiekhez képest.” – nyilatkozta Tanak, akinek azért nincsenek illúziói a versennyel kapcsolatban. Tavaly az első reggel brutálisan nehéz volt, a köves utak egy sor éllovas álmait tették tönkre.

Ami pedig a címvédő világbajnokot illeti, számára az idei szezon jobban indult, mint a 2017-es. Második évében az M-Sporttal jobban összeszokott a Forddal, szemmel láthatólag jól megy neki a versenyzés. Az idei négy raliból hármon ért célba elsőként, s a hétvégén sem lehet más a francia célja, mint az aranyérmes helyezés.

A rali
A 2018-as Argentin rali csütörtöktől vasárnapig tart, s a 18 gyorsasági szakasz összesen 360,61 km hosszú lesz. A teljes versenytáv: 1383,62 km. A rali főhadiszállását ezúttal is Buenos Airestől 700 km-re észak-nyugatra, a Cordobához közeli Villa Carlos Pazban rendezik be. Az útvonal alig változott 2017 óta. A nézőknek ismét kedveznek a szervezők. Csütörtök este Cordoba helyett a Villa Carlos Paz belvárosában rendezett esti szuperspeciális szakasszal nyit a rali. Pénteken a mezőny délre megy, hogy a Santa Rosa de Calamuchita völgy gyors és homokos útjain versenyezzen. Pénteken és szombaton a délelőtti történések a Villa Carlos Paz témaparkban fejeződnek be 2-2 megtett körrel.

A második nap során a mezőny nyugat felé veszi az irányt a Punilla Völgybe. A vasárnapi zárónapon a csapatok a holdbéli tájra emlékeztető Traslasierra hegyekbe látogatnak el. Itt ismét útba ejtik a klasszikus gyorsasági szakaszokat, az El Cóndort és a Giulio Cesarét. Változás, hogy ezeken idén a tavalyi iránnyal ellentétesen megy majd végig a mezőny. Az argentin gyorsasági szakaszok lassabbak, de technikásabbak az átlagosnál. Az útfelszín is elég homokos, ami növeli a defektek kockázatát, hiszen több követ felhordhatnak az útra az egymás után elmenő autók.

Az elmúlt évek Argentin Rali győztesei:
2017 Thierry Neuville (Hyundai)
2016 Hayden Paddon (Hyundai)
2015 Kris Meeke (Citroën)
2014 Jari-Matti Latvala (Volkswagen)
2013 Sebastien Loeb (Citroën)
2012 Sebastien Loeb (Citroën)
2011 Sebastien Loeb (Citroën)
2009 Sebastien Loeb (Citroën)
2008 Sebastien Loeb (Citroën)
2007 Sebastien Loeb (Citroën)
2006 Sebastien Loeb (Citroën)
2005 Sebastien Loeb (Citroën)
2004 Carlos Sainz (Citroën)
2003 Marcus Grönholm (Peugeot)
2002 Carlos Sainz (Ford)
2001 Colin McRae (Ford)
2000 Richard Burns (Subaru)
1999 Juha Kankkunen (Subaru)
1998 Tomi Mäkinen (Mitsubishi)
1997 Tomi Mäkinen (Mitsubishi)
1996 Tomi Mäkinen (Mitsubishi)
1995 Jorge Recalde (Lancia)
1994 Didier Auriol (Toyota)
1993 Juha Kankkunen (Toyota)
1992 Didier Auriol (Lancia)
1991 Carlos Sainz (Toyota)

A világbajnokság állása a Korzika Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 84 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 67 pont
3. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 45 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 41 pont
5. Kris Meeke (GBR) Citroen WRT 36 pont
6. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 36 pont
7. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 31 pont
8. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 30 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 111 pont
2. M-Sport WRT 107 pont
3. Toyota Racing WRC 93 pont
4. Citroen WRT 81 pont