Lezárul egy korszak az Aston Martin márka életében azzal, hogy a most bemutatott V12 Vantage az utolsó, klasszikus értelemben vett izomautója a cégnek, tehát amikor a kis karosszériába a lehető legnagyobb teljesítményű benzinmotort építik be. A villanymotoros jövőben is lesznek hasonló autók, de azok nem lesznek olyan hangosak, mint ez – a potenciális érdeklődők már a hivatalos bemutató előtt lefoglalták mind a 333 darabot, és komoly várólista is van, ha netán valaki nem tudná kifizetni a példányát…

A valaha volt legerősebb, gyári Vantage az új V12-es, amelybe az 5,2 literes biturbó 700 LE/753 Nm teljesítménnyel kerül beépítésre (a tény, hogy a nyomatékmaximum az 1800-6000/perc tartományban rendelkezésre áll arra utal, hogy szoftveresen korlátozzák az erőt), ami 3,5 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra teszi képessé a kupét, a csúcssebesség 322 km/óra. A szélesebb nyomtáv miatt a karosszériát 40 mm-rel szélesítik ki – ez nem jelent extra munkát, hiszen csak a váz alumínium, a külső burkolat karbon –, lítium-ion akkumulátor és különösen könnyű kipufogórendszer is segít abban, hogy ne növekedjen jelentősen a saját tömeg a V8-as modellhez képest.

Elöl-hátul feszesebb rugókat és stabilizátorokat használnak, néhány extra karosszériamerevítést, hátsó futómű-torony merevítőt is beépítenek, és a kormányzást is áthangolták a lehető legjobb vezetési élmény elérése érdekében. Alapáron adják a karbon-kerámia fékrendszert az Aston Martin V12 Vantage-hez, elöl 6 dugattyús nyergek szorítják a 41 centis tárcsákat, hátul 4 dugattyús nyergek a 36 centis tárcsákat. Az új aerodinamikai csomag csúcssebességnél 204 kg leszorító-erőt termel.