Nem véletlen, hogy a Hyundai Motorsport a Hungaroringet választotta a Veloter N ETCR akkumulátoros-elektromos versenyautó tesztelésére, a mogyoródi pálya hosszú évek óta ad otthont a WTCR és TCR Europe bajnokságoknak, így kellő tapasztalattal és telemetriai adatokkal rendelkeznek róla a csapatnál. Ezeket felhasználva zajlott a tesztelés szeptember 20-22 között.

Üzemzavar nélkül teljesítette a hétvégét a jövőre induló ETCR világbajnokságban rajthoz álló versenyautó, amelynél elsősorban a hajtás – az energiafelhasználás optimalizálásával lehet növelni a tempót – és a kettős keresztlengőkaros felfüggesztések finomhangolásán dolgoztak a mérnökök. Utóbbi azért is volt fontos, mert a középmotoros, hátsókerékhajtású Veloszer N ETCR teljesen új terep a Hyundai Motorsportnak, minden egyes, a tesztelés során megtett km rengeteg mérési adatot biztosít.

Nemcsak a versenycsapatnak, az itt szerzett tapasztalatokat idővel egy közúti akkumulátoros-elektromos modellnél is kamatoztatni szeretné majd a Hyundai. Még sok idő van addig, amíg ez bekövetkezik, először is folytatódik a Hyundai Veloster N ETCR tesztprogramja, amelynek végső célja, hogy a 2020-as ETCR világbajnokságot megnyerjék.