Tavaly esett át ráncfelvarráson a Tourneo Connect, amely továbbra is rövid és hosszú tengelytávú változatban kapható Tavaly esett át ráncfelvarráson a Tourneo Connect, amely továbbra is rövid és hosszú tengelytávú változatban kapható

A Tourneo Connect a csinosítással sem lett olyan kifinomult, mint egy hagyományos egyterű, hiszen mégiscsak egy haszonjármű, a Transit Connect platformjára épül. Előnyei azonban több szempontból is megkérdőjelezhetetlenek. Először is a 610 literes csomagtere – ami egy átlagos buszlimuzin poggyászterénél jóval nagyobb – és az utastér az általunk próbára tett rövid tengelytávú verzióban is minden igényt kielégítően tágas. A második sorban sem okoz különösebb gondot, ha három megtermett felnőtt ül ott, hiszen a fejtér elöl-hátul egyaránt hatalmas. A puha tömésű ülések pont olyanok, mint amilyeneket egy hosszú utakra való családi autóban látni szeretnénk.

Az előző Fiesta és Focus egyes elemei köszönnek vissza a tágas beltérben Az előző Fiesta és Focus egyes elemei köszönnek vissza a tágas beltérben

Könnyedén elnyeli a család összes holmiját

Az alacsony tetős kivitelben is hatalmas a hely, főleg a fejtér Az alacsony tetős kivitelben is hatalmas a hely, főleg a fejtér

Csakhogy több tekintetben is kompromisszumot követel a teherautós alap, elsősorban a variálhatóság tekintetében áll rosszul a Ford. Az ötszemélyes modellnél a hátsó sorban elhelyezett ülések fixek, nem lehet sínen csúsztatni őket, de még kivenni sem, csupán előrebuktatni. Sőt, az egyébként nagyon praktikus tolóajtó ablakát sem tudjuk letekerni, vagy elhúzni. A tárolórekeszekkel viszont jó pontokat szerez az autó, mert annyi kis üreget és zsebet találunk, hogy azokat tényleg csak akkor lehet kihasználni, ha öten indulnak egy nyaralásra.

  

 

 

A tetőnél kialakított boxot a hátsó sorból is el lehet érni A tetőnél kialakított boxot a hátsó sorból is el lehet érni

Rengeteg holmit képes elnyelni a tetőnél kialakított felső box, melynek kialakítása olyan, hogy az első és a hátsó sorban ülők is elhelyezhetik benne az apró tárgyakat A beltér egyébként kifejezetten otthonos, a modellfrissítéssel új kormánykerék, műszeregységek és szebb anyagok kerültek a Tourneo Connectbe. Felszereltsége miatt sincs szégyenkeznivalója a Fordnak, navigációt, ülésfűtést és még számtalan extrát rendelhetünk, az alapfelszereltség pedig többek között az elektromos ablakemelőket, a manuális légkondicionálót és a vezető- és utasoldali légzsákot tartalmazza. 

Az üléseket nem lehet kivenni,csupán előrebuktatni. A maximális térfogat 2700 liter Az üléseket nem lehet kivenni,csupán előrebuktatni. A maximális térfogat 2700 liter

Nem a legfrissebb, de takarékos az 1,8-as dízel
A tesztautónkban dolgozó 1,8 literes egység koros darab a Ford kínálatában, ami önmagában persze még nem lenne probléma, de a hangja meglehetősen tolakodó, üzemi hőmérsékleten is bárdolatlanul dolgozik. 110 lóerőjével remekül mozgatja a Tourneót, ám azért érdemes pörgetni az egységet, mert 2000-es fordulat alatt igen halovány a teljesítménye. A hatékonyságát nem lehet elvitatni, s a jókora homlokfelület és a másfél tonnás önsúly ellenére sem fogyaszt sokat. Bár felépítése alapján esetlen kanyarvételi tulajdonságra gondolhatnánk, de ahogy a legtöbb Fordot, úgy a Tourneo Connectet is jó vezetni, jellemző rá a direkt kormányzás, a pontos sebességváltó és a stabil futómű. Utóbbi ugyan megfelelően kordában tartja a jármű dőlését, de a hátul merevtengelyes, laprugós szerkezet képtelen hatásosan csillapítani az úthibákat, terheltnek kell lennie az autónak ahhoz, hogy ne pattogjon a hátsó utas. Ugyanakkor pont ennek a megoldásnak köszönhető, hogy a terhelhetőség terén lazán maga mögé utasít egy átlagos egyterűt, hiszen 625 kg súlyt is képes elvinni az autó.
Sajnos rendesen megkérik a modell árát, mert a 75 lóerős alapverzió is közel 6 millió Ft-ba kerül, de a jármű méreteihez illő 110 lóerős motorral már 6 124 000 Ft-nál járunk. Ha azonban valakinek kicsi lenne a típus, választhatja a nyolcszemélyes, magasított tetős, hosszú tengelytávú kivitelt, amely „csak” 437 ezer Ft-tal drágább a bázismodellnél.