Amikor 2018-ban bemutatkozott a Renault Arkana kompakt szabadidő-kupé tanulmánya, még nem volt szó európai forgalmazásról, és a sorozatgyártású modell tavaly májusi bemutatóján is csak a fejlődő országok piacairól volt szó. Ez annak volt köszönhető, hogy az orosz gyártású modellről volt szó, amely a Dusterban is használt műszerfalat kapja, szemben a globális autóval, amelyet Dél-Koreában gyárt a Renault-Samsung Motors és a Clio műszerfalával rendelkezik. Utóbbit hozzák majd 2021 elején Európába, ezzel négytagúra bővítve a jelenleg Megane, Kadjar és Scenic típusokból álló Renault kompakt-kínálatot.

Mifelénk háromtagú lesz a motorkínálat, a TCe 140 és a TCe 160 modellek az 1,33 literes turbómotort kapják 12V-os lágyhibrid hajtással kiegészítve, ezenkívül még az 1,6-os szívómotort használó, 140 lóerős rendszerteljesítményű E-Tech öntöltő hibrid hajtás lesz elérhető. Az előzetes sajtóközlemény alapján kétféle személyiséggel lehet majd választani a Renault Arkanát, a normál alternatívája a sportos R.S. Line lesz, amikor 2021 első negyedévében megjelenik a márkakereskedésekben az autó.