Egy betűvel több, egy benzinmotorral kevesebb az új Ampera

2016. február 12. (péntek)

Jól ismert néven, de teljesen új kategóriában lép majd piacra az Opel Ampera-e, amely villanymotoros egyterű lesz.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az Opel történetének legnagyobb modelloffenzívájának részeként - 29 új modell 2016 és 2020 között -, már jövőre megjelenik a márka kínálatában egy teljesen elektromos autó Ampera-e néven. A General Motors elnök-vezérigazgatója, Mary Barra Bochumban, a nemzetközi CAR Szimpóziumon jelentette be az új Opel Ampera-e érkezését: "A GM és az Opel meggyőződése, hogy az elektromos autók jelentős szerepet játszanak majd az egyéni mobilitásban. Az Ampera-e iránymutató technikájával döntő lépést teszünk a víziótól a valóság felé. Új villanyautónk ismét igazolja az Opel elkötelezettségét, hogy széles körben tegyen elérhetővé innovatív fejlesztéseket."


Noha műszakilag az utolsó csavarig és szoftverig megegyezik majd az észak-amerikai Chevrolet Bolt-tal az Opel Ampera-e elnevezésű villanyautó, annak mégis nagyobb lesz a hatótávolsága. Az ok prózai: az Egyesült Államokban az akumulátor tényleges kapacitását veszik figyelembe a szabványos hatótáv számításakor, az Európai Unióban nem veszik figyelembe, hogy nem lineáris a lítium-akkumulátor teljesítményleadása, ezért akár negyedével nagyobb hatótávot jelent az európai ciklus, miközben egy feltöltéssel mi is a 200 mérföldes, azaz 320 km-es hatótávolsággal számolhatunk. Az extra-lapos akkumulátorokat a jármű padlójába építik be, ezáltal bőséges teret kínál öt személynek, illetve a poggyásznak, miközben a külső mérete könnyen kezelhető marad.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Egy betűvel több, egy benzinmotorral kevesebb az új Ampera

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér