Csak találgatni lehet azzal kapcsolatban, hogy a General Motors miért döntött úgy, hogy a Chevrolet márka a Camaro és Corvette típusokat leszámítva visszavonul Európából. Talán az lett a veszte, hogy az Opel tükörképének felépített márka feleslegessé vált azt követően, hogy a német leányvállalat mellett tette le a voksát a detroiti cégközpont. Azonban van egy olyan tömegmodell, amely a Chevrolet távozását követően is velünk marad.

A dél-koreai gyártásból származó autók javarészt arra a műszaki alapra épültek, mint Opel megfelelőik, egyetlen kivételként a Spark nevű ötajtós mini említhető, amelynek az Opel csak Suzuki-segítséggel tudott párt állítani, lengyelországi/esztergomi gyártásból. Az Agila már nincs, az új Spark még nincs – de már tesztelik. Svédországban sikerült megörökíteni a General Motors ötajtós, magas építésű minijét, amely a jelenlegi Sparkot váltja majd. Európában várhatóan 2016 elején indul meg majd a forgalmazás Opel márkanéven, a német márka arculatához igazított megjelenéssel, a világ többi részén várhatóan már hamarabb lezajlik a modellváltás. A műszaki tartalomban nem várható nagy változás, várhatóan nem a szentgotthárdi,1 0 literes háromhengeres Ecotec hajtja majd a Spark-utódot, hanem az eddig is használt 1,0 és 1,2 literes négyhengeresek. Dízelre mifelénk nincs esély, az Euro 6-os normák miatt nem lehetne versenyképes áron adni az ilyen motort ebben a piaci kategóriában.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!