Nem unatkoznak a napokban a Škoda márkakereskedők, most érkeznek meg az első Octavia kombik a márkakereskedésekbe, és egy-két héten belül már az RS-ek is ott lesznek. Utóbbiról azt érdemes tudni, hogy az elődjénél 10 százalékkal erősebb lett, csökkent a tömege, és jobb, mint valaha.

Utóbbiról meg is győződhettünk pár perc erejéig, ugyanis a forgalmazó a márkát a ralipályákon sikerrel képviselő Herczig Norbert segítségét kérte a hazai bemutató erejéig. A helyszín az a Sárisáp melletti útszakasz volt, ahol a versenyautót is tesztelni szokták. Egyfelől ismerik a pályát, másfelől a polgárőrség segítségével már megvan a bejáratott útja is a 3 kilométeres szakasz biztonságos lezárásának is. Az ötlet az volt, hogy rali-itiner alapján hajtunk végig a pályán, versenytempóban. Ez csak félig sikerült, a bemelegítő kör alatt még kaptam az utasításokat, hogy BAL2, 500 egyenes aztán fék, mert megdob a kanyar utána 200 padló, de a bukkanón fékezz, mert ráfordul a kanyar. Vagy valami ilyesmi, csak fél füllel figyeltem oda, inkább az utat néztem.

Aztán az éles körben már kicsit másként mentek a dolgok. Egyfelől már kezdtem elhinni, hogy tényleg nem jönnek szembe ezért nyugodtan levághatom az íveket, másfelől mintha az itinert is elfelejtettük volna. Csak azt hallottam folyamatosan, hogy: GÁZGÁZGÁZ, NE VEDD EL, PADLÓ, TOLDÁT, FÉKFÉK, ADDMÁRAGÁZT, CSAKBÁTRAN. Amennyire tőlem tellett, igyekeztem így tenni, aminek eredményeként 160 km/órás tempóban repültem az utat szegélyező bozótok között. Ami 60-70 körül még sima aszfaltnak tűnt, az hirtelen baromira dobálós úttá változott, és valahogy hamarabb vége lett az egésznek. Ezt követően már csak arra kellett figyeljek, hogy a híd előtt lévő úthibán tényleg lépésben hajtsak át, mert a 19 colos könnyűfém felnik ugyan szépek, de kényesek is.

A beltér jól néz ki, még ha egy kicsit nagyon fekete is, de jól tartják az ember testét az ülések – végre egy olyan sportváltozat, ahol a hátsó ülést nem hanyagolták el -, jó fogású a kormány, és nagyjából ennyit tapasztaltam meg. Érthető okokból a hifi néma maradt, és a kapcsolásokat is inkább a váltóra bíztam, és nem is csalódtam a DSG-ben. Olyan gyorsan nem mertem menni, hogy az XDS differenciálzár dolgozzon, a fékek jól harapnak, és pontosan fordul a kocsi. A 220 lóerős benzinmotor remek, alul is húz, felül se fullad ki, nagyon finom.

A kockás zászlót idéző matricán kívül más az első lökhárító formája, a hátsóban diffúzor-utánzat is látható, amelynek a két szélén trapéz alakú kipufogó-nyílások láthatóak. Aztán ahogy az ember letérdel, láthatja, hogy a tényleges kipufogórendszer vagy 15 centivel beljebb végződik, a benzinmotornál oldalanként egy-, a dízelnél oldalanként két kerek csőben… Ennél sokkal fontosabb, hogy jó áron adják majd az autót – előértékesítésben már félszázat el is adtak -, a kézi váltós, ötajtós ferdehátú Škoda Octavia RS listaára 7 831 000 Ft, de egyelőre (és még az idei év végéig) ebből 600 00 Ft kedvezményt adnak, tehát 7 231 000 Ft-tól vihető haza az autó. Aki tökéletesíteni akarja, annak a DSG váltóra és a 19 colos Xtrem felnikre kell már csak költenie.

A nagy felbontású képeket megtalálják az Autó-Motor Facebook oldalán, a Galériában.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!