E-Tense névre hallgat a DS villanyos szuperautója

2016. február 29. (hétfő)

A DS E-Tense tanulmányt elnézve fel se tűnik az embernek, hogy tulajdonképpen az átkarosszált Exagon furtive e-GT-t látja.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Teljesen új megjelenést készítettek a PSA formatervezői az Exagon Motors által biztosított műszaki alapra, különösen büszkék a belső térre, amelynek megalkotására – tervek és megépítés – összesen 800 munkaórát fordítottak, a legtöbbet a középső érintőképernyőt a műszerfalból kiemelő struktúrával foglalkoztak.


A karosszéria elején a DS márka védjegyének számító hűtőrácsot találjuk, amelynek „szárnyaiba” rejtették a LED-es fényszórókat, ezen kívül mintás, kanyargós LED-es menetfényeket is elhelyeztek itt a formatervezők. A karosszéria oldalán hosszú ajtókkal és az oldalablakok mögött elhelyezett légbeömlőkkel próbálják leplezni, hogy itt valójában egy 2+2 személyes autóról van szó, de legjobban a hátsó részt alakították át.

Noha semmi nem indokolja, teljesen befalazták a kabin hátulját, szélvédő és tükör helyett kamera és monitor ad lehetőséget a mögöttes forgalom szemmel tartására. A legelső, 1955-ben bemutatott Citroën DS-re utalnak a C oszlopokban elhelyezett LED-es irányjelzőkkel, egyébként a kocsi oldalán elhelyezett légbeömlők folytatása található még itt, no meg a 3D-s hatású hátsó lámpák.

Nem nyúltak az Exagon Motors által kifejlesztett technikához, tehát 402 LE/516 Nm teljesítményű villanymotor mozgatja a DS E-Tense szuperautót, a 100 km/h-s sebességet 4,5 másodperc alatt éri el a túraautó, a csúcssebessége 250 km/h. A lítium-ion akkumulátorban országúton 310, városban 360 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni. Nem tudjuk, hogy az E-Tense egyedi autó marad, netán a Formula E bajnokságban is induló prémiummárka kínálatában része lesz.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
E-Tense névre hallgat a DS villanyos szuperautója

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér