A tolóajtós apró Peugeot pillanatok alatt belopja magát az érdeklődő szívébe – nagyon praktikusak a sínen sikló oldalajtók! Bizony, még ma is megbámulják az 1007-est, pláne akkor, amikor szűk helyen játszi könnyedséggel tudunk kiszállni belőle, ugyanis nincs szükség nagy oldalsó térre az ajtó hátracsúsztatásához.

A Peugeot formája nagyon eltalált, az akkor aktuális húzómodellek stílusötvözetét tükrözi, egyes márkarajongók még a 807-es busz kicsinyített változatának is tekintik, ami persze túlzás… Tény, hogy a rövid karosszéria dacára akár négyen is elférnek benne, hála a tologatható hátsó üléseknek, de ilyenkor szinte le is mondhatunk a raktérről, a végállásban mért 175 liter nem sok mindenre elég.

A tolóajtók elektromosan mozgathatók, jópofák a színes betétek A tolóajtók elektromosan mozgathatók, jópofák a színes betétek

Az 1007-es fórja, hogy relatíve kellemes vezetni, legalábbis kézi váltóval. A kis dízel harmonikusan adja le erejét, nyomatékát, bár a 68 lóerővel azért ne számítsunk száguldozásra. Városban jól lehet lavírozni az 1.4 HDi változattal, sztrádán viszont kevésbé – itt bizony kifogy a szuszból a magas homlokfelületű, nem éppen pehelysúlyú Peugeot. Futóműve, kormányzása és váltója túlmutat a márkán belül slágermodellnek tekinthető 206-oson. A robotváltós verziókat lehetőleg kerüljük, lassan, rossz ütemben, rángatva kapcsolnak, igazán semmi sincs, ami mellettük szólna.

Az ülések osztva dönthetők, így bővíthető a csomagtartó Az ülések osztva dönthetők, így bővíthető a csomagtartó

A vidám formájú Modus tálalása már szokványosabb, ajtói hagyományos módon nyílnak. Előnye az 1007-essel szemben az ötszemélyes kabin és a tágasabb (189 l) raktér. Utóbbi az ülések helyzetétől függően akár 275 literesre is növelhető, úgy, hogy közben megmarad a hátsó három férőhely – persze a lábaknak ilyenkor nem sok szabadság jut. A gyengébb, 68 lovas 1.5 dCi szintén városi forgalomra lett kitalálva, dízelsége ellenére – ahogy a Peugeot is – tartós autópályázás során bizony könnyedén benyel 100 kilométerenként akár 6-7 litert is. A soványka ménessel rendelkező aggregátok 130-as tempó környékén – bekapcsolt klímával és 2-3 utassal a kabinban – már nagyon erőlködnek.

1007-es és Modus: ajtó és szervóproblémák

Az 1007-es legnagyobb trükkje és egyben rákfenéje is a tolóajtók hektikus működése. Előfordul, hogy az ajtók csak nagyon lassan, nyikorogva csukódnak, de a kapituláló mozgatómotor miatt olykor be sem lehet zárni őket. Az ajtónál lévő érintkezők is okozhatnak bosszúságot, ugyanis csukott állapotban nyitottnak „látják” az ajtókat, ezért menet közben sípol a Peugeot, a belső világítás pedig nem alszik ki. A fedélzeti elektronikával és a turbófeltöltővel (HDi) is akadhatnak gondok. A robotizált váltó eleve rángató kapcsolása egyes példányokon idővel túl sűrűvé válik, a fogaskerekek kopása hamar bekövetkezhet. Az elektromos üvegtető makacskodó mozgatásával és a néha lefagyó rádióval kapcsolatban érdemes felkeresni egy szervizt. Ritka esetben az üzemanyagtartály vákuumproblémája miatt nem indítható be az autó.

A Modus kijelzőit a pult közepére telepítették. Tágas a kesztyűtartó A Modus kijelzőit a pult közepére telepítették. Tágas a kesztyűtartó

Egyes Modusokban a műanyag elemek ciripelésének megszüntetése okoz fejtörést. Az irányjelző nem mindig akad meg az alsó vagy felső végállásban, a megoldást a csere jelenti. A beragadó csomagtérzár, a kilyukadó klímacsövek és a gyakori izzócserék jelentenek bosszúságot. Utóbbiak cseréje nem egyszerű művelet, ha a jobb oldalon égett ki, akkor bizony le kell szerelni a lökhárítót az új izzó beépítéséhez!

Öt ülés esetén a raktér 189 és 275 liter között alakítható Öt ülés esetén a raktér 189 és 275 liter között alakítható

A gyertyaszárak, a porlasztó, a befecskendező rendszer, az ingadozó alapjárat és a gyújtótrafó ugyancsak a Modus gyenge pontjainak számítanak. Típusbetegségnek tekinthető a bedöglő elektromos szervorendszer, melyet a márkaszervizek általában csak cserével tudnak orvosolni, ez azonban az esetek többségében 300 000 forint körüli összeget jelent!

Mindkét magas építésű autó érzékeny az oldalszélre Mindkét magas építésű autó érzékeny az oldalszélre