Felülmúlta a várakozásokat a Peugeot 3008-as fogadtatása, Magyarországon január-május között 110 példányt adtak át (egyszerűen nem tudott többet szállítani a három műszakban termelő gyár) és még kétszázan várnak autójukra. Azonban már látni a fényt az alagút végén, úgyhogy megkezdték a nagytestvér, az 5008-as piaci bevezetését. Hazánkba majd július végén-augusztusban érkezik meg az első nagyobb szállítmány, ekkor lesznek a márkakereskedésekben is tesztautók, aki most mennek a márkakereskedésbe, már felkészült értékesítőkkel találkozhatnak, és leghamarabb szeptemberi gyártásra tudják fogadni a megrendelésüket.

Fotó: Lővei Gergely

Az egyterűek-szabadidő-autók mezsgyéjén egyensúlyoz a 3008-ashoz képest 16,5 centivel nyújtott tengelytávolságú 5008-as, amely nem csak a második sorban kínál egy kicsivel több lábteret, de 300 000 Ft felár megfizetése után – a bevezetési időszakban ajándékba kapják a vásárlók ezt az extrát – két pótülést is lehet kérni a csomagtérbe. A padló alá hajtható ülések szükség esetén ki is vehetőek, tömegük 11 kg, tehát nem kell beleszakadni ebbe a mutatványba. Az ezeket takaró, három részből álló fedél mágneses rögzítése kicsit matatós, egyébként könnyen megy a variálás. Ebbe beletartozik az is, hogy a második sorban három egyforma szélességű, külön mozgatható (sínen tologatható és állítható támladőlés) ülést találunk.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a belső magasság korlátozott az üvegtető megrendelésekor, a hazai bemutató alkalmából próbált elektromos állítású vezetőülést nem tudtam olyan alacsonyra leengedni, hogy ne érjen hozzá a fejem a tetőkárpithoz; még a masszázsfunkció használata se javít ezen. A második sorban ugyanez a helyzet, alaphelyzetben a korábbinál jobban hátradöntött támla miatt fér el csak a fejem, a támla meredekebbre állításakor az ülőlap is feljebb megy pár mm-t. Ennek a szabadidő-autós megjelenésre váltás is az oka, az 1,64 méteres magassághoz ugyanis 23 centis hasmagasság tartozik, tehát a karosszériára eső rész csökkent.

Két benzines- és két dízelmotorral indul a forgalmazás. Az 1,2-es 130 lóerős turbó 6-os kézi vagy automatikus, az 1,6-os 165 lóerős turbó 6-os automatikus váltóval jön, az 1,6-os dízel 100 vagy 120 lóerővel (utóbbinál extra a 6-os automatikus váltó), a 2,0 literes 150 (kézi váltó) vagy 180 lóerővel (6-os automatikus váltó) választható. Európában már több mint 16 ezer Peugeot 5008-asra adtak le megrendelést, ezeknek 74 százaléka dízel, az Allure, GT és GT-Line modellek (a három felső szint) adják az értékesített mennyiség 86 százalékát, hasonló arányokkal számolnak hazánkban is.

A 120 lóerős, kézi váltós dízel változatot és a 180 lóerős, automata GT-t próbáltam ki a magyar bemutató alkalmával. Mindkettő csendes, a budai meredek utakon taposni kellett a kisebb motornak. Pozitív ellenben, hogy a GT felfüggesztése nem tűnt olyan kőkeménynek, mint a 3008 GT esetén – minden változathoz külön hangolták a felfüggesztést, az inkább családi autós karakter miatt nem vették olyan sportosra a hangolást az 5008-asnál. Az alapmodell, az Acces felszereltségű, 130 lóerős benzinmotorral szerelt Peugeot 5008-as indulóára 6 599 000 Ft, amiben már benne van 600 000 Ft használtautó beszámítási kedvezmény, és a korábban már említett ajándék hátsó ülések.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!