A már hosszú évek óta végzett gyermekülés-tesztek kiegészítéseként az ADAC szakemberei most a várandós anyukáknak készített biztonságiöv-adaptereket vizsgálták. A töréstesztek alapján ezek többet ártanak, mint használnak, hiszen megnövelik a testet érő terhelést azáltal, hogy az ütközés utáni pillanatokban akadályozzák az autóba szerelt 3 pontos biztonsági öv működését. 4 különféle megoldást teszteltek: fémkampó, műanyag kampó, gumiszíj öntapadó rögzítéssel és kiegészítő öv. Ezek használata ugyan megnehezíti az öv bekapcsolását, de az ígért nagyobb védelem miatt az eszközöket végigpróbáló várandós kismamák ezt még elfogadják. Azonban az ADAC által elvégzett törésteszteken kiderült, hogy kivétel nélkül az összes megoldás nemhogy csökkenti, de épp ellenkezőleg, növeli a sérülésveszélyt.

Az EuroNCAP programban meghatározott körülmények között elvégzett törésteszten egyik vizsgált biztonságiöv-adapter se volt képes elviseli a terhelést, illetve alacsonyabb helyzetben tartani az autóba épített 3 pontos öv alsó szárát. Azáltal, hogy késleltették az öv ideális helyzetének elérését, még növelték is a testet érő erőhatásokat és így sérülésveszélyt, a hason és medencén mintegy harmadával (!) nagyobb terhelést rögzítettek az érzékelők. A fémkampó és a kiegészítő öv csatja ráadásul nyomot hagyott a próbabábu hasán.
Az ADAC szerint a sok éves baleset statisztikák alapján az autókban utazó várandós kismamák nincsenek nagyobb sérülésveszélynek kitéve, mint a többiek, ráadásul a megfelelően használt 3 pontos biztonsági öv nem nyomja a hasban fejlődő utódot, így nem jelent fokozott veszélyt – feltéve, hogy az alsó szárat a lehető legmélyebb helyzetben használják, és a várandós kismama a többi utashoz hasonlóan az autóba ülve leveszi a kabátot, amelynek vastag anyaga szintén akadályozza az öv ideális működését.