Bizony, a hibridek többsége már önmagában a külsejével is sokaknál kiveri a biztosítékot (lásd például Toyota Prius vagy éppen Honda Insight), arról nem is beszélve, hogy a legtöbb esetben az alacsony fogyasztásért cserében vagy a csomagtartó mérete kisebb az elvártnál, vagy a menetdinamika okoz csalódást.

Az új Jazz Hybrid ilyen szempontból igencsak jól áll, szerintem a Hondánál több tekintetben eltalálták az arany középutat. Az akkumulátortelepet úgy helyezték el a csomagtartó padlója alatt, hogy az eredeti csomagtér semmit sem változott, így 300-tól egészen 1320 literig bővíthető. A Jazz egyik fő ütőkártyájáról, a „Magic Seats” hátsó ülésrendezésről sem kell lemondani, így kisebb túlzással origamiként hajthatók össze az ülések. Nemcsak a háttámlát lehet dönteni, hanem még az ülőlapot is függőlegesre lehet állítani, amivel még magas tárgyak is elhelyezhetők az autóban.

A hibrid hajtás ugyanaz, mint az Insighté

A Honda suzukai üzemében készülő újdonság tehát ugyanolyan tágas és praktikus, mint a „normál” Jazz, kívülről pedig mindössze kékes betétű fényszórójáról, krómozott hűtőmaszkjáról, átlátszó búrájú hátsó lámpájáról, illetve a „Hybrid” felirat alapján ismerhető fel. Belül sem űrhajószerű pult fogad minket, egyedül egy ECON feliratú gomb (a gázadásra lágyabban reagál a fojtószelep) és a villanymotor rásegítését mutató óra árulkodik arról, hogy ebben az autóban hibrid hajtás dolgozik.

Visszafogott zaj kíséri az 1,3 literes benzinmotor munkáját Visszafogott zaj kíséri az 1,3 literes benzinmotor munkáját

A rendszer tulajdonképpen azonos a közel két éve piacon lévő Insightéval, vagyis a 88 lóerős, 1,3 literes benzinmotorhoz egy viszonylag kis teljesítményű (14 LE) villanymotort kapcsoltak. A benzinmotor menet közben mindig jár, de egészen kis sebességnél a villanymotor is képes mozgatni az autót, miközben a belső égésű egység sokszor csak alapjáraton forog. Nagyon szépen, kifinomultan működik az egész, gyakorlatilag 2000-es fordulat fölé csak intenzív gyorsításkor emelkedik a fordulatszámmérő mutatója, aminek az is a haszna, hogy a zajszint egészen minimális a Jazz Hybridben. A villanymotor rásegítése miatt olyan kellemesen nyomatékosnak érezzük az autót, mintha egy jóval nagyobb motor dolgozna benne. Még autópályán is elfogadható erővel gyorsít.

Az anyagok kopogósak, mégis kiváló a minőségérzet. Tárolóhelyből nincs hiány Az anyagok kopogósak, mégis kiváló a minőségérzet. Tárolóhelyből nincs hiány

A pozitív összképhez nagyban hozzájárul a fokozatmentes automata váltó is, mellyel nincsenek hagyományos értelemben vett kapcsolások, hiszen végtelen számú áttétel létezik. Városban nincs is kényelmesebb, egyedül előzésnél zavaró, hogy közel a maximumra felvágja a fordulatot, s ameddig nem engedjük vissza a pedált, addig ott is tartja. A start-stop rendszer mintaszerű, az indítások és a leállítások nem járnak különösebb rezgésekkel vagy zavaró hanghatásokkal.

Az ECON mód aktiválásával lágyabban reagál a gázadásra a Jazz Az ECON mód aktiválásával lágyabban reagál a gázadásra a Jazz

A normál Jazzhez képest 70 kg-mal nehezebb Hybrid futóműve alapvetően azonos a többi modellével, de a megnövekedett tömeghez (1162 kg) igazították a stabilizátorokat és a lengéscsillapítókat. Ennek ellenére a Jazz Hybrid nem tartozik a finoman rugózó járművek közé, főleg a keresztbordák fognak ki rajta.

Megpróbál rávenni a takarékos vezetésre

Szerintem aki hibridautót vesz, az eleve környezettudatos, de a Jazz segít abban, hogy finoman bánjunk a gázpedállal. A sebességmérő háttérvilágítása ugyanis annak megfelelően változik zöldről kékre, hogy milyen mértékben nyomjuk a pedált. Ennek pedig az az eredménye, hogy az emberben tudatosodik, hogy akkor sem vagyunk előrébb, ha hirtelen gyorsítunk! Ha direkt a takarékosságra hajtunk, lehet, hogy sikerült volna 5,0 liter alá szorítani a fogyasztást, de a vegyes használat során mért 5,2 liter is egészen jó érték egy kifejezetten tágas, korrekt menetteljesítményekkel rendelkező, automata váltós autótól.

Kisautós mércével nézve hátul kifogástalan a hely Kisautós mércével nézve hátul kifogástalan a hely

A Jazz Hybrid 4 899 000 Ft-os ára első hallásra persze soknak tűnik, főleg azért, mert a felszereltségben hozzá közel álló 100 lovas Jazz 1.4 Elegance 900 ezer Ft-tal olcsóbb nála (ha hozzávesszük a hibridhez alapáron járó CVT váltót, akkor is 550 ezer Ft a különbség). Egyedül akkor kerülhet nyerő helyzetbe a modell, ha a teljesítményben és takarékosságban is hasonló produkcióra képes dízel konkurenseket állítjuk vele párhuzamba, azok ugyanis szintén a négymilliót jóval meghaladó árkategóriába tartoznak.

Bár az üzemanyagtartály csak 40 literes, a hatótáv akár 800 kilométer is lehet Bár az üzemanyagtartály csak 40 literes, a hatótáv akár 800 kilométer is lehet

TETSZETT
praktikus, tágas utastér
kifinomult működés
alacsony fogyasztás

NEM TETSZETT
magas alapár
túl feszes rugózás

ÖSSZEGZÉS
A Jazz Hybrid fogyasztási értékét egy modern dízel kisautó is hozza, de a Honda modellje jóval tágasabb az átlagnál, emellett kategóriáját megszégyenítően harmonikus, minőségi és kényelmes autó. Minden területen sokat nyújt, de ennek megfelelően korántsem olcsó. Aki rászánja a pénzt, az szinte biztos, hogy maradéktalanul elégedett lesz a hibrid Hondával.

Honda Jazz Hybrid
BENZINMOTOR
Összlökettérfogat: 1339 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 65 kW (88 LE) 5800/min
Max. forgatónyomaték: 121 Nm 4500/min
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 10,3 (14 LE) 1500/min
Max. forgatónyomaték: 78,5 Nm 1000/min
RENDSZERTELJESÍTMÉNY
Max. teljesítmény: 72 kW (98 LE) 5500/min
Max. forgatónyomaték: 161 Nm
Hossz./szél./mag.: 3900/1695/1525 mm
Tengelytáv: 2500 mm
Saját tömeg: 1162 kg
Csomagtér: 300-1320 l
Üzemanyagtank: 40 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,6 s
Maximális sebesség: 177 km/h
Fogyasztás város/országút: 4,6/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 104 g/km
A modell alapára: 4 899 000 Ft