Amikor a végső, 480 darab W12-es motorral szóló autót bejelentették, azt is közölték, hogy 2024 áprilisában véget ennek az erőforrásnak a gyártása. Most, hogy bejelentették a 16 példányban készülő Bentley Batur Convertible by Mulliner kabriót, már arról van szó, hogy a nyáron ér majd véget a márka utóbbi 2 évtizedét meghatározó erőforrás gyártása. De vissza magához az autóhoz, a Mulliner műhely harmadik modellje a Batur kupé és a Bacalar kabriót követően a Batur kabrió – amelynek már gombnyomásra működő tetőt is készítettek. Annyira különleges autóról van szó, hogy nem is kerül a szabadpiacra, a gyár által arra érdemesnek talált ügyfeleket kerestek meg közvetlenül, és ők mind igent mondtak a felkérésre. Vételárat nem is közöltek, hiszen úgyis mindegyik példány egyedi kialakítást kap.

A képeken az előszériás, #0 számú prototípus látható, amivel a végső finomhangolási munkát végzik majd a mérnökök, ezek után jönnek majd az ügyfélautók. Kétszínű fényezést adtak ennek – fényes és selymesfényű Vermillion-narancs –, jelezve, hogy a feltűnő színek is jól mutatnak a vonalvezetés mellett, mindezt látható karbon légterelőkkel hangsúlyozzák. A hűtőrács színátmenetes fényezést kapott, a középső elválasztásnál Beluga színt használnak, ami fokozatosan megy át Vermillionba. Az ügyfél minden kívánságát megvalósítják, legyen szó szín- vagy anyagválasztásról, a beltérben csak a képzelet szab határt a lehetőségeknek. Például a prototípusnál a motorindító gombot tartalmazó Drive Mode Selector gyűrűjét és a szellőzőnyílás-elzáró pálcákat 3D-nyomtatással rózsaaranyból készítették el több évszázada ékszereket gyártó birminghami mesterek segítségével.

A Bentley Batur Convertible by Mulliner esetén a W12-es biturbó legerősebb, a kupéból ismert változatát használják, amelynek 750 LE/1000 Nm a teljesítménye. Teljes egészében titániumból készített kipufogórendszert kap a kabrió, a végeket 3D-nyomtatással készítik szintén titániumból.