Bő másfél évvel ezelőtti bevezetésétől idén január végéig összesen 209 példány fogyott az i40-esből hazánkban. Habár Magyarországot jellemzően szedánorientált piacnak tartják, hozzávetőleg 70/30%-os aránnyal a praktikus kombi viszi a prímet – igaz, jellemzően flottaértékesítés zajlik.

Kupészerűen ívelő tetővonalával és szépen kidolgozott hátsójával a limuzin csakugyan lendületes kiállású, a látványnak azonban megvan az ára. Nekem még éppen megfelelő, de 180 centinél magasabb utasok számára hátul már korlátozott a fejtér – kicsit le kell csúszniuk az ülésben, merthogy lábtér viszont van bőven. A műszerfalat még nívósabbnak mutatja az érintőképernyős, beépített navigáció (itt jelenik meg a tolatókamera képe is), amit az Infinity hifivel együtt 265 000 forintért kínál a Hyundai.

A csomagtér 503 literes befogadóképessége nem kicsi, de a kombihoz képest értelemszerűen magasabb küszöbön és szűk nyíláson kell bepakolni a csomagokat. A hátsó ülések támlája ugyan osztottan dönthető, de keskeny és alacsony alagút keletkezik, ami behatárolja a szállítható tárgyak méretét. Cserében viszont az i40-es szedánért 250 ezer forinttal kevesebbet kérnek, mint a kombiért: 135 lóerős 1.6 GDI benzinmotorral és Life felszereltséggel 5 590 000 forint szerepel a belépőmodell árcéduláján. Az 1,7-es dízelből a kisebb teljesítményű 6 090 000, a nagyobb 6 390 000 forinttól indul, de automata csak utóbbihoz konfigurálható – ezzel és a Premium felszereltséggel együtt már közel kilenc millióba kerül a Hyundai. Miután a két autó motorizáltsága és váltója azonos volt, a vezetési jellemzőkben és a menetdinamikában sincs különbség, sőt, még a tesztfogyasztásuk is megegyezett.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!