Az elmúlt 29 évben 15 millió Cliót adtak el, ezzel nemcsak a Renault, hanem Franciaország legnépszerűbb autója is lett. Története során két Év Autója címet is szerzett, utolsó szériáját egyre többen választják, Európában és Magyarországon is a kategória élén áll. A megújulás ennek ellenére vagy éppen emiatt kötelező, de nem mindegy, hogy mit változtatnak meg egy autón.

Minden eddiginél nagyobb (feláras) kijelzők, új formák és anyagok alkotják a belsőt

A franciák úgy érezték, hogy kockázatos lenne a korábbi generációkhoz hasonlóan új formavilággal robbantani, ezért szinte milliméterről milliméterre újraalkották a negyedik Cliót. Csupán annyit tettek, hogy az aktuális arculathoz igazították, lökhárítói, lámpái és a lemezek domborításai a Megane-ra emlékeztetnek, de első ránézésre ez a generációváltás nem több egy alapos frissítésnél, a látható változásokat nagyobb befektetés nélkül is megvalósíthatták volna. A mérnökök azonban vadonatúj műszaki alapokra építették fel az ötödik generációt, a CMF-B platform ezzel a modellel debütál. Ez az elődhöz képest 50 kg-os tömegcsökkentést, kisebb légellenállást, alacsonyabb zajszintet, fokozott biztonságot és minden korábbinál több elektronikus asszisztensrendszert jelent.

A CMF-B platform alkalmazása lehetővé tette a tömeg és a légellenállás, így a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését is

Karosszériája rövidebb (-12 mm), szélesebb (+66 mm) és alacsonyabb (-8 mm), tengelytávja rövidebb (-6 mm), viszont az új struktúrának hála az utastér tágasabb lett, és a csomagtartó is megnőtt 91 literrel. Duplafenekű kialakításával a ledöntött hátsó üléstámlákkal sík felületet képez, és már a Bose mélyhangkiemelő sem vesz el helyet a padló alatti rekeszből.

A műszerfalt mutató képen narancssárga szín jelöli a puha felületeket. Az új első ülés (jobbra) keskenyebb, így nagyobb hátsó lábteret alakíthattak ki. A Clióhoz is választható lesz az 1,33 literes, 130 lóerős, turbós benzinmotor hétfokozatú, duplakuplungos váltóval

Az utastérben 26 liternyi tárolóhelyet képeztek ki, a legtöbb holmit a váltókonzol nyeli el. Cserében szó szerint ez jelenti a szűk keresztmetszetet is, mert hiába keskenyebbek az ülések és hiába tervezték újra a komplett műszerfalat, még mindig a hasznos teret szűkítik a belső elemek. Bár a kialakítás ergonomikus és vezetőközpontú, egy magasabb sofőr számára ez a kényelem rovására megy. Hátul hasonló a helyzet, felnőtteket is beültethetünk, de elsősorban gyerekeknek ideális a helykínálat. Az újragondolt belsőben a kidolgozási minőség előnyére változott. Puha tapintású, szemnek kellemes felületű anyagok kerültek a műszerfalra és az ajtókárpitokra, a belső színvilág egyébként személyre szabható. Újdonságot jelentenek a szellőzés digitális kijelzővel ellátott szabályzói, a zongorabillentyűre emlékeztető kapcsolók és a Renault-ba épített legnagyobb, 9,3 colos központi kijelző, amely enyhén a vezető felé fordul, de az utas is könnyedén tudja kezelni. Már a műszeregységet is digitalizálták, a nagyobbik 10 colos változat a navigációt is megjeleníti, a két nagy képernyő jelenleg a legnagyobb a kategóriában. A műszerek ráadásként jobban is olvashatók, mivel a légzsák kisebb helyet foglal a kormány közepén, így nagyobb látóteret ad, sőt, formásabb is a korábbinál.

Az ízlésünkhöz passzoló megjelenésről a GT Line-t leváltó R.S. Line, valamint az Initiale Paris csúcsmodell gondoskodik, előbbi sportos, utóbbi elegáns fazont kölcsönöz a Cliónak. Tudása sávtartó asszisztenssel és aktív vészfékezővel bővült, adaptív tempomattal már megállásig fékez és automatikusan újraindul a duplakuplungos váltóval felszerelt kivitel. A táblafelismerő, a holttérfigyelő és a 360 fokos kamerarendszer mellett párhuzamos, illetve merőleges parkolásra is képes asszisztens is rendelhető a Renault Easy Link infotainment rendszerrel együtt. Hattagú motorkínálatában két szívó, két turbós benzinmotor és két dízel található, 2020-tól egy 1,2 kWh-s akkumulátorral kiegészített hibrid, az E-Tech is piacra lép, amely a gyáriak ígérete szerint a városi etapok 80%-át elektromos üzemben teszi majd meg.

Többek között diffúzort is kap az R.S. Line kivitel. A hátsó kilincset ismét az ablak sarkába rejtették

A portugáliai bemutatón mind a kétféle turbómotorral vezettük, 100 és 130 lóerővel is hasonlóan dinamikus a Clio, két személlyel nem jelentős az erő- és nyomatékkülönbség. Az általános vezetési élmény az elődhöz képest nem sokat változott. Kifinomultabban működik, egy árnyalatnyival nagyautósabban viselkedik, de ugyanolyan stabilan fekszik az úton, nagy magabiztossággal veszi a kanyarokat, határozottan fékez, mint a kompaktok babérjaira törő elődje. Az új generáció magyarországi forgalmazása szeptemberben indul, sem kombi, sem sportváltozat nem várható, a belépőmodell kedvező, 3 480 000 Ft-os alapáron lesz elérhető.