Az üléspróbához nem kell, hogy mozogjon az autó, az első benyomásokat érdemes a szalonban megszerezni. Fotó: Dombóvári Mihály Az üléspróbához nem kell, hogy mozogjon az autó, az első benyomásokat érdemes a szalonban megszerezni. Fotó: Dombóvári Mihály

Egy Škoda-szalonba mentünk el tesztvezetésre, tele kíváncsisággal, hogy a profi értékesítő mit javasol, miképp építse fel a reménybeli vásárló az új autó választását. Gyorsan kiderült, hogy nem mindenki igényli a tesztvezetést: van, aki tart tőle, mert baja lesz az autónak és ki kell fizetnie a kárt (a felelősség a vezetőé), más pedig már ismeri a típust, a rokonságnál, barátok közt, vagy épp a munkahelyén vezette, kipróbálta. Pedig a szakember mindenképp javasolja a futáspróbát, hiszen egy nagy értékű tárgyról van szó. A vásárlói aktivitás nehezen kiszámítható, van, hogy senki sem „tesztvezet” egy nap, de van, hogy 3-4 kört is futnak. Amikor új modellt mutat be a márka, mindig felszaporodik a tesztvezetések igénylése.

A konfigurálásnál a konkrét elképzelések is módosulhatnak (új extra, szállítási idők stb.) A konfigurálásnál a konkrét elképzelések is módosulhatnak (új extra, szállítási idők stb.)

A tesztvezetést is érdemes a számítógép mellett kezdeni és konfigurálni a kívánt modellt. A kuncsaftok gyakran már konkrét elképzeléssel és kinyomtatott konfigurációs lappal érkeznek, ellenben nekik is érdemes meghallgatni az értékesítő tanácsait. Egyrészt léteznek csomagban olcsóbban elérhető extrák, másrészt az is kiderülhet, hogy a várakozási idő rövidíthető az extralista, vagy a szín módosításával. Néha az is kiderül, hogy a vásárláskori túlzott spórolás később visszaüthet, mert az alapszínek, a fapados felszereltség nem segítenek az autó használtpiacon való újraértékesítésében.

Saját stílusunkban vezessünk, de erőltessük a sportosságot. Jusson idő országúti szakaszra is Saját stílusunkban vezessünk, de erőltessük a sportosságot. Jusson idő országúti szakaszra is

Az első üléspróbákat érdemes a szalonban kiállított autókban megtenni, ezzel egyrészt szűkíthető a választási kör (ha még nincs konkrét elképzelés), másrészt nem a vezetés értékes ideje megy el az ismerkedés kezdeti fázisaival. A motorteret ma már ritkán mutatják, kevesen kíváncsiak rá, sokkal inkább a fedélzeti információkra, a hátsó ülés helykínálatára, vagy a csomagtartó alakíthatóságára. Ha valaki tart az idegen, új kocsi vezetésétől, és esetleg fél, hogy manőverezéskor megsérülhet a jármű, az első métereket bízza az értékesítőre. A volán mögött érdemes eltölteni legalább egy jó félórát, olyan útszakaszt választani, hogy legyen benne egy kis országúti, vagy autópálya jellegű, nagyobb haladási sebességű szakasz, meg persze egy kis városi manőverezés. Így derülhet ki, hogy a kocsi mennyire csendes, hogy reagál a kormánymozdulatokra, jól kilátni-e belőle, és egyáltalán, a sofőr jól érzi-e magát a volán mögött.

A hátraülést senki nem hagyja ki. Figyelnek a vevők az utasaikra A hátraülést senki nem hagyja ki. Figyelnek a vevők az utasaikra

Visszatérve, ha a döntés nem született meg, érdemes a kétségeket megbeszélni az értékesítővel, legyen az a motorteljesítmény, vagy a helykínálat, esetleg javasol-e másik típust, modellváltozatot. Nem kell félni a kérdéstől, mert a profi értékesítő kiszúrja a „teszthuszárokat”, akik csak a vezetésért jelentkeznek próbára. Őket sem küldik el, csak nyugalmasabb időszakra hívják őket vezetni, mert senki nem tudhatja, mikor lesz egy lelkes „potyázóból” vásárló, illetve hogy az ismeretségi körben hányan hallgatnak a szavára.

Érdemes az infotainment rendszerrel is álló helyzetben ismerkedni, az újabb modellek egyre többet tudnak Érdemes az infotainment rendszerrel is álló helyzetben ismerkedni, az újabb modellek egyre többet tudnak

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!