Egészen mostanáig azon volt a Lexus márka fókusza, hogy finom működésű, kényelmes és megbízható autókat kínáljon. Most azonban a Toyota márka nyomdokaiba lépnek, és a jövőben a vezetési élmény is fontos szerepet játszik majd az autóinál, amiről a hét éves pályafutást követően második komoly modellfrissítését megkapó IS sportszedánnál győződhetnek meg először a sofőrök – no nem Európában, hiszen a kontinensünkről búcsúzik a típus.

Nem csak a karosszéria megjelenését módosították, de megnövelték annak csavarodási merevségét is a hűtőtartók átalakításával, a hegesztési pontok számának növelésével, a C oszlop szerkezetének módosításával. A felfüggesztésben 20%-kal csökkentették a rugózatlan tömeget, például az eddigi tőcsavarok és kerékanyák helyett már kerékcsavarokat használnak, amely pár grammos tömegmegtakarítást eredményez. Újak a lengéscsillapítók, amelyek lassú mozgásnál finomabb olajáramlást és így csillapítást tesznek lehetővé. Az aktív zajkioltás üzemmódtól függően helyezi előtérbe a motorhangot.

Az utastérben új, 10,3 colos képátlójú érintőképernyős fejegység, új hangulatok jelentik a változást. Fejlesztették a vezetőtámogató rendszerek tudását, a motorválasztékhoz nem nyúltak, tehát piactól függően van 2,0 literes turbó 241 lóerővel, a 3,5 literes V6-os 260 lóerővel és összkerékhajtással, illetve 311 lóerővel és hátsókerékhajtással, és a 223 lóerő rendszerteljesítményű öntöltő hibrid. Az európai piacon szedánra vágyó vásárlóknak az ES 300h-t ajánlja a Lexus, az IS távozásának hivatalos indoka a szabadidő-autók térhódítása.