Jelentős változásokat hozott a Rolls-Royce életébe a 2018-ban piacra dobott Cullinan, amelynek köszönhetően már 43 évre ment le a márka vásárlóinak átlagos életkora; amíg 6 évvel ezelőtt még 70% az autójukat saját maguk vezetők aránya, ma már kevesebb, mint 10% alkalmaz csak sofőrt. Ezek után nem csoda, hogy a modellfrissítésnél a fiatalabb vásárlóközönség igényeihez igazították a márka manapság legnépszerűbb modelljét.

Átalakították az első lökhárítót, hatalmas sík felületet találunk a fényszórók alatt, az új menetfény alapján könnyen azonosítható a Cullinan Series II nappal és éjjel egyaránt – utóbbiban segít még a hátulról megvilágított hűtőrács is. A V alakú karaktervonallal a luxusjachtokra utalnak a formatervezők, nagyobbak az alsó légbeömlők. Igyekeztek karcsúsítani a megjelenést azzal, hogy a küszöb és a hátsó lökhárító alját feketére fényezik. A felnik már 23 colosak, egy alumíniumtömbből esztergálják a 7 küllős felniket, amelynél részben vagy teljesen polírozott megjelenést is lehet kérni. A fiatalosabb megjelenéshez rögtön egy új színt is kikevertek a formatervezők, az Emperador Truffle egy szürke-barna szín, amelyet felár ellenében a lakkba kevert üvegporral tesznek különlegessé.

Átalakult a műszerfal, amelynek teljes szélességében végigfut egy üvegpanel, amely mögött digitális információk (kormány mögött és középen) illetve műtárgyak is megtalálhatóak, utóbbi már nem csak az anyósülés előtti díszbetétre igaz, de az analóg óra alatt kialakított kis fülkében megismétlik az egyébként a hűtőrács felett utazó Emily-szobrot is. Ennél a hátfal mattfekete az oldalfalak tükröződnek, mindez a dedikált megvilágítással a megfelelő fénybe helyezi a szobrocskát – a digitális és analóg szakemberek 4 évig dolgoztak a tökéletesen kialakításon, ami kellően szép, de még nem vonja el a figyelmet a vezetéstől. Az anyósülés előtt levő Galériában alapesetben a Cityscape fantázianevű alkotást helyezik el, ennél egy edzett biztonsági üvegre 7000 darab pontot visznek fel lézergravírozással úgy, hogy változó azok szöge és mélysége, ami az oldalsó megvilágítás miatt egyedülálló látványt nyújt. Persze az ügyfél a saját műalkotását is kérheti ide a megfelelő térítés ellenében, a gyár aztán megbeszéli a részleteket a kívánt művésszel…

A Spirit digitális rendszer a Spectre villanyautóból érkezik, és lehetővé teszi a digitális képernyők személyre szabását, beleillesztve azokat a belső hangulatba. Az új fedélzeti rendszerrel együtt tették elérhetővé a Whispers távoli hozzáférést biztosító alkalmazást. A hátsó utasok számára rendelkezésre álló képernyők már streaming-adásokat is képesek kezelni, egyszerűbbé tették a kényelmi szolgáltatásokat vezérlő menüt. A szórakoztató rendszer az összes piacon lévő Bluetooth-hangszóróval képes együttműködni, egyébként ott a 18 hangszórós, az autó üregeit rezonanciakamrának használó 1400 wattos gyári hifi. A Cullinan Series II wifirendszere képes a már említett streaming-eszközök és az utasok saját készülékeinek egyidejű kezelésére.

Nagyobb figyelmet kap a botanika a beltérben, a szürkére pácolt nyílt pórusú kőrisfa betétek felszínére apró fémport visznek fel, ami selymes csillogást kölcsönöz annak. A Duality Twill nevű kárpit bambuszból készül, amelyet Sir Henry Royce korábbi téli lakhelye, a Villa Mimosa melletti Le Jardin des Méditerranées park ihletett. Mintegy 1 éves munkával, egy szövőmester segítségével fejlesztették ki ezt az anyagot, amelyre a mintát 2,2 millió öltéssel, több mint 17 kilométer fonalból készítik mintegy 20 óra alatt, minden egyes szál végét lézerrel rögzítik a helyére, hogy az még véletlenül se szabaduljon el. Háromféle alapszövet – lila, csokoládé és fekete – és 51-féle cérnaszín közül lehet választani. A bőrhöz ragaszkodóknak is szolgálnak újdonsággal a Rolls-Royce szakemberei, a Placed Perforation eljárással változó méretű – 0,8-1,2 mm közötti átmérő – lyukakat ütnek a kárpiton, alapesetben 107 000 apró lyuk segítségével idézik meg a gyár feletti égbolt folyamatosan változó felhőzetét, de természetesen itt is lehetőség van egyedi ábrák megvalósítására.

A Black Badge változatnál túlnyomórészt feketék a karosszériadíszek, de azért nem mondtak le teljes mértékben a króm csillogásáról sem, a hűtőrácson még van egy ilyen keresztléc, amivel vizuálisan összekötik az új menetfényeket – csak felár ellenében feketítik be teljesen a hűtőrácsot, ami egyébként hátulról megvilágított. Az Emily-szobor (kívül és belül egyaránt), az ablakkeretek és a kilincsek is feketék, a kipufogóvégződések sötétkróm bevonatot kapnak, amelyet aztán kézzel políroznak tükörfényesre.

A küszöbök és a hátsó lökhárító alsó része színrefújt, amitől laposabbnak látszódik a Rolls-Royce Black Badge Cullinan Series II. Nagy méretű rács kerül az alsó légbeömlőkre. A 23 colos felnik 10 küllősek, polírozott, fényezett és negatív felületek teszik különlegessé a látványt, arra azért ügyeltek, hogy az óriási fékek jól láthatóak legyenek – a féknyergek piros, fekete, türkiz, narancs vagy sárga színben választhatóak.

Az utastérben a látható karbon teszi sportossá a hangulatot, a 23 darabból áll össze a díszbetét, amelyek mind 6 réteg lakkot kapnak, majd 72 óra száradást követően kézzel polírozzák azokat fényesre – egy autónál 21 munkanapot vesz igénybe ennek elkészítése. Hátsó fotelek rendelésekor az ülések közötti konzol függőleges részén akár a családi címert is megjelenítik a karbonszövetben. A Spirit fedélzeti rendszerben Vivid Grellow, Neon Nights, Cyan Fire és a színváltós Synth Wave digitális megjelenítés is elérhető a Rolls-Royce Black Badge Cullinan Series II esetén. Műszakilag nincs változás, a Black Badge változatban a 6,75 literes V12-es biturbó 600 LE/900 Nm teljesítményű, a motor- és a váltó, valamint az összkerékhajtás és -kormányzás sportosabbra van hangolva.