Hivatalosan a vásárlói igényekre válaszul fejlesztik tovább a Lada Niva Legend-et jövőre, amikor végre erősebb motort szerelnek az autóba – kérdés, hogy az eddigi 45 évben miért nem érdekelte a cégvezetést ez az ügyfél-igény? –, a valóságban az egyszerűsítés lehet a háttérben. Leállnak annak a motorcsaládnak a gyártásával, amelyet anno a hosszmotoros Ladákba építettek, és ma már csak a Niva Legend és Travel használja. Az utód a keresztmotoros Ladák számára kifejlesztett, és a Samara óra gyártásban lévő 1,6-os 4 hengeres szívómotor lesz, de annak is a leggyengébb változata, ami 90 lóerőt és 142 Nm-t jelent – még ez is előrelépés az aktuális 1,7-es 83 LE/129 Nm-hez képest. A +7 lóerő miatt rögtön a Sport utótagot is megkapja a terepjáró, tehát Lada Niva Legend Sport-ként árulják majd 2023-tól. Azt nem tudjuk, hogy a Lada Niva Travel is Sport néven folytatja-e a pályafutását, jövőre majd kiderült.