Debrecenben épülő csúcstechnológiás gyára területén a BMW Group a tisztán elektromos meghajtású NEUE KLASSE modellgeneráció nagyfeszültségű akkumulátorainak összeszerelő üzemét is felépíti. 2025 végéig a müncheni központú vállalatcsoport ezzel további több mint 500 új munkahelyet hoz létre, az építkezésbe és a komplett létesítmény beindításába pedig összesen több mint 2 milliárd eurót fektet be.
„Debrecenben a világ legfejlettebb gyárát építjük. A BMW iFACTORY gyártási stratégiánk égisze alatt az autógyártás új iparági mércéit állítjuk itt fel: hatékony, zöld, digitális. Befektetéseink az elektromos mobilitás térnyerését elősegítő, szisztematikus megközelítésünket nyomatékosítják” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.
A BMW Group új bejelentéseit Magyarország kormánya is üdvözölte. Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere úgy fogalmazott: „A BMW debreceni gyára az elmúlt tizenkét év sikeres magyar gazdaságpolitikájának jelképe. Debrecenben a BMW épülő gyára ötvözi a környezetvédelmet és a versenyképességet, ez pedig sokkal több annál, mint ahogy eredetileg elterveztük.”

A BMW Group gőzerővel toboroz, 2023 őszén a duális képzési program is megkezdődik Debrecenben
„Regionálisan és egész Magyarországon toborozzuk új kollégáinkat, akikkel együtt építjük fel a BMW Group debreceni gyárát” – mondta Hans-Peter Kemser, a BMW Manufacturing Hungary Kft. elnök-vezérigazgatója. Házon belüli oktatási központjában a létesítmény 2023 őszén kezdi meg a helyi szakképzést duális képzési program keretében, regionális oktatási partnereivel együttműködve.
„Azáltal, hogy befektet és új munkahelyeket hoz létre Debrecenben, a BMW Group elköteleződik közösségünk mellett. Virágzó jövőt építünk fel együtt” – fogalmazott dr. Papp László, Debrecen polgármestere, a BMW Group Debrecenre gyakorolt hatását nyomatékosítva.

Kis távolságok: a BMW Group debreceni gyárának területén nagyfeszültségű akkumulátorokat összeszerelő üzem is épül
A tisztán elektromos meghajtású NEUE KLASSE modellgeneráció nagyfeszültségű akkumulátorait is a Debrecenben, mintegy hat hónapja épülő autógyár területén szerelik majd össze. „A BMW iFACTORY gyártási stratégia kis logisztikai távolságokat garantál. Vállalati stratégiánk szerves része, hogy az alkatrészeket előállító üzemek minél közelebb legyenek az autógyárakhoz” – mondta Markus Fallböhmer, a BMW Group akkumulátorgyártásért felelős részlegének vezetője.
A BMW Group következő generációs, hengeres akkumulátorcelláit Debrecenben szerelik majd akkumulátorházakba – azokba a fémből készült házakba, amelyeket később az autók padlólemezébe építenek be. A nagyfeszültségű akkumulátorok hatodik nemzedékének sorozatgyártása hivatalosan 2025-ben veszi kezdetét, az autógyártás beindításával párhuzamosan. A Debrecenben készülő összes új BMW modell akkumulátorát helyben fogják összeszerelni. Az új üzem mintegy 140 000 négyzetméternyi területen terül majd el. Az építkezési munkálatok nemrégiben kezdődtek meg.

A nagyfeszültségű akkumulátorok hatodik generációja: jelentős lépés az ügyfélelőnyök és a fenntarthatóság terén
Az akkumulátor kulcsfontosságú szerepet tölt be a tisztán elektromos meghajtású autók sikertörténetében. A NEUE KLASSE modellgeneráció számára kifejlesztett, következő generációs akkumulátorokkal akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolság és akár 30 százalékkal gyorsabb járműtöltési sebesség érhető el.
A BMW Group különös figyelmet fordít arra, hogy a gyártási folyamatai során keletkező károsanyag-kibocsátást és a felhasznált erőforrások mennyiségét a lehető legalacsonyabb szinten tartsa, már a beszállítói hálózat esetében is. Az akkumulátorcella-gyártók a termelésbe olyan kobaltot, lítiumot és nikkelt vonnak be, amelyek úgynevezett másodlagos anyagokat, azaz nem új, frissen bányászott, hanem a gyártási körforgásba már bekerült nyersanyagokat tartalmaznak. Ehhez társul a megújuló energiaforrásokban rejlő lehetőségek kiaknázásával hasznosítható zöld energia melletti kizárólagos elköteleződés, amely együttesen azt eredményezi, hogy a BMW Group az akkumulátorcella-gyártás során keletkező emissziót a jelenlegi, ötödik akkumulátorgeneráció károsanyag-kibocsátási mutatóihoz viszonyítva akár 60 százalékkal is képes csökkenteni.