Az európai piac legolcsóbb, teljes értékű villanyautójaként a Dacia Spring megtalálta a maga vásárlóközönségét, akik jellemzően városban-elővárosban laknak, átlagosan 37 km-t tesznek meg egy nap az autójukkal 37 km/órás átlagsebességgel, és otthon töltik az akkumulátort. Ahhoz, amire használják, elég a teljesítmény is, és a méretre sincs panasz, hiszen könnyen lehet még a zsúfolt nagyvárosi utcákon is parkolóhelyet szerezni, az 5 ajtó miatt az utascsere is gyorsan megy. Amit kifogásoltak, az a nem létező digitalizáció volt, ezen javítottak most a generációváltásnál, ahol rögtön az aktuális márkaarculathoz igazították a megjelenést.

Elöl és hátul is egy sötét sávot helyeztek el a lámpák között, Extreme felszereltségen a lökhárítókra még matricák is kerülnek, a térképrészlet-minta egyrészt jópofa, másrészt egész jól palástolja majd az itt lévő parkolási sérüléseket – ami a francia nagyvárosi lét velejárója –, szintén e célt szolgálják a könnyen cserélhető és az ígéret szerint olcsón árult ajtóvédő-betétek is. Egyenesebbek a vonalak, megszabadultak a krómtól és a tetősínektől is – ezekre egyszerűen nincs igény egy rövid távon használt villanyautónál –, új a Szafari bézs és a Tégla piros szín.

Egy kicsit digitálisabb lett a belső, hiszen a Dacia Spring kormánya mögött most már minden esetben 7 colos digitális kijelző tájékoztat, a 10 colos képátlójú képernyővel rendelkező fejegység magasabb felszereltségekhez jár. Egyszerűbbé tették a választékot, javítottak a minőségérzeten, már vannak színfoltok is a nagy szürkeségben, úgymint a középkonzol szürke/téglapiros vagy khaki színű betétje, a tárolók fehérje, a légbeömlők fehér/rézszínű osztása. Az utastér helykínálata nem változott, a csomagtér méretét sikerült 6%-kal 308 literre növelni a hátfal átalakításával, az utastérben lévő tárolók össztérfogata 33 liter. Az első fedél alatt lévő 35 literes tároló ideális a töltőkábel(ek) szállítására.

A műszerfalon 1, a középkonzolon 2 darab YouClip rögzítési pont van, ezek segítségével az ügyfél a saját igényeinek megfelelő dolgokat tudja rögzíteni a Dacia kereskedésekben elérhető kiegészítőkkel, legyen szó egyszerű van indukciós töltővel rendelkező telefontartóról, tárolószütyőről, lámpáról vagy épp pohártartóról. Ahogy azt a Dacia többi modelljénél megszokhattuk, alapesetben a kormányról vezérelhető multimédiás egységet adnak – ennek használatát nagyban megkönnyíti a digitális műszeregység –, Expression szinten opciós, Extreme-nél széria az érintőképernyős fejegység. Utóbbihoz jár a vezetéknélküli telefoncsatlakoztatás lehetősége, a térképfrissítéseket és az élő forgalmi adatokat 8 éven át biztosítják.

Alapesetben 45 lóerős a hajtómotor, a tavaly bevezetett 65 lóerős hajtómotor már nem csak a csúcs-szinten, de Expression felszereltséggel is elérhető. A hatékonyságot javítja az áramvonalasabb karosszéria, és hogy az új EU-s jogszabályok által megkövetelt plusz felszerelések (vezetőtámogató rendszerek) is csak 6 kg-mal növelték a saját tömeget, még a legnehezebb Dacia Spring is 1 tonna alatt marad. A szabványos fogyasztás 14,6 kWh/100 km, ami a 26,8 kWh kapacitású akkumulátorral 220 km-es hatótávolságot eredményez – a gyakorlatban sokat segít a fokozott fékenergia-visszatermelés (B-mode). A fedélzeti töltő 7 kW-os, amivel konnektorról 11 óra a töltési idő, fali töltővel ez 4 órára redukálható, villámtöltésre 30 kW teljesítménnyel van lehetőség. Újdonság, hogy a fedélzeti töltő kétirányú, tehát a gyári adapterrel akár elektromos készülékeket is lehet üzemeltetni a Dacia Spring akkumulátoráról. A megújult villanyautó értékesítése még a tavasszal megkezdődik, az első példányok 2024 nyarán érkeznek meg Kínából, Magyarországon ősszel várható a piaci bevezetés.