A több mint százéves autó-, illetve motorsport múlttal rendelkező patinás abroncsgyártó cég a DTM kizárólagos szállítója.

A 2004-es évadra a Dunlop új méreteket fejlesztett ki mind a sima- (slick), mind az esőgumiknál. Elöl 265/660 R18-as, hátul pedig 280/660 R18-as jelzésű abroncsok futnak majd a kocsikon, amelyek ebben az idényben nem az eddig megszokott kupék lesznek, hanem az Audi A4, a

Mercedes C-osztály és az Opel Vectra GTS versenyváltozatai.

A Dunlop SP Sport Maxx „utcai”, szériaautókhoz készült változatát nemrég mutatták be Közép- és Kelet-Európában. Manfred Theisen, a Dunlop Motorsport igazgatója szerint a csúcskategóriába tartozó, ultra nagy teljesítményű SP Sport Maxx megjelenése a közutakon jó példája annak, ahogyan a Dunlop a hétköznapi autósok számára is elérhetővé teszi a versenygépekre kifejlesztett technológiát, amely mind száraz, mind nedves felületen maximális tapadást eredményez.

A DTM-ben most bemutatkozó, az elődjénél nagyobb, szélesebb Dunlop SP Sport Maxx lehetővé tette tervezőinek, hogy az abroncs peremét kevésbé feszesre vegyék, ezáltal a gumi jobban reagáljon a kormánymozdulatokra. Theisen úgy véli: „A Dunlop Hanau-i motorsport részlege rengeteget profitál a márka versenymúltjából. Az eddigi tapasztalatok, amelyeket a FIA GT sorozatban vagy a Nürburgring 24 órás viadalain szereztünk nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a DTM-re a megfelelő szerkezetű abroncshoz a megfelelő keverék anyagot válasszuk. Így már azelőtt, hogy az új, nagyobb teljesítményű DTM-versenyautók megkezdték volna a teszteket, már ki is fejlesztettük számukra a megfelelő abroncsokat” – tette hozzá a Dunlop motorsport igazgatója.

Persze az igazi tesztek sem maradtak el: a Dunlop SP Sport Maxx mindhárom új DTM-versenyautón kiállta a próbát. 2002 DTM-bajnoka, a jelenleg Opellel versenyző Laurent Aiello úgy véli: „Az első teszten, amikor a Vectra GTS-ünkre már az új SP Sport Maxx-ot tettük fel, pozitív benyomást szereztünk. A gumi végig jó vezetési élményt, egyenletes teljesítményt és tapadást biztosított”. Gary Paffett, a Mercedes pilótája megjegyezte: „Az új abroncs nemcsak a teszt kezdetén tapadt jobban, mint elődje, hanem sok kör megtétele után is ugyanazt a magas szintű tapadást biztosította. A fékek kiválóan harmonizálnak az új, nagyobb abroncsokkal. A jobb tapadásnak hála, az autó eleje sokkal semlegesebben, stabilabban viselkedik a kanyarokban”. Ugyancsak pozitív véleménye van az abroncsról az Audi versenyzőjének, Matthias Ekström-nek. Szerinte „a Dunlop SP Sport Maxx egy jelentős lépés előre. Egyetlen kör alatt is jobb időt lehet vele elérni, mint elődjével, ami különösen a rajtpozíciókért folyó küzdelemben fontos. Ugyanakkor az abroncs ellenállóbb elődjénél, nagyobb távolságokat lehet vele autózni úgy, hogy a defekt veszélye a pálya kritikus szakaszain vagy a pályaszegélyen jelentősen kisebb, hála a magasított körvonalnak”.

A már idézett Manfred Theisen a versenyzők tapasztalataihoz hozzátette: „A pilóták véleménye, szakmai észrevétele rendkívül fontos része a fejlesztőmunkánknak. Különösen az abroncs formájának megtervezésekor. Persze azt se feledjük, hogy a túraautózás Formula-1-ének nevezett DTM-sorozatban megszerzett tapasztalataink dupla hasznot hoznak: egyrészt jótékony hatással vannak a Dunlop márka imázsára, másrészt pedig a versenysportban végzett fejlesztőmunka gyümölcseit hétköznapi vásárlóink is élvezhetik.”