Fotó: Lővei Gergely

Több szempontból is fontos az Opel számára a második generációs Mokka, hiszen azzal egy nagyon fontos piaci kategóriába tér vissza a márka, ráadásul ezen a kis kategóriás SUV-n ismerhetjük meg a márka következő évtizedét meghatározó formavilágot. Bizakodásra ad okot, amit első körben láthattunk, igaz, egy Ultimate csúcsfelszereltségű Mokka-e villanyautót és egy GS Line sportos körítésű benzines prototípust hozott el a forgalmazó. Apropó forgalmazó, ha minden jól megy, heteken belül feláll majd az immár a Wallis Automotive Europe kötelékébe tartozó új importőr, de legrosszabb esetben is lezárul az átadás-átvétel még az idén.

Jelentős darabszámokat remélnek a márciustól megvásárolható Mokka és Mokka-e típustól, így viszonylag hamar elterjedhet a márka új arculata. Az első pajzs a Geroge Gallion által megtervezett, fél évszázaddal ezelőtt piacra dobott első generációs Mantát idézi, a vonalvezetésnél kezdettől fogva a kétszínű megjelenésre is gondoltak, az először látható fekete tető és motorháztető csak a kezdet. Nem csak kívül, de belül is hoz újdonságot az Opel új, kis kategóriás szabadidő-autója, alapfelszerelés lesz a teljesen digitális műszerfal, alapesetben kisebb, extraként a két előszériás prototípusban látható nagyobb méretű kijelzőkkel. Nem feledkeztek meg a fizikai kapcsolókról sem, az alapvető funkciókat, például a szellőzés kezelését ilyenekkel (is) lehet végezni.

Magyarországon az alapmotort, tehát a 100 lóerő teljesítményű (205 Nm) benzines turbót várják a legnépszerűbbnek, már ehhez is hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak; a Corsánál mintegy 60 kg-nak nehezebb a szabadidő-autó, ezért mondtak le a szívómotorról. Lesz még 130 lóerős teljesítmény, amihez felár ellenében nyolcfokozatú automatát is lehet kérni, a 110 lóerős dízel csak kézi kapcsolású váltóval jön. A Mokka esetén a GS Line sportmodell nem kap eltérő lökhárítót, mint például a Corsánál, itt a színekkel különböztetik meg a normál modelltől ezt a kivitelt – a piros mellett eltérő színek is lesznek majd a jövőben.

Az elektromos modellt nem csak a kvóták miatt erőltetik majd, a Corsánál például októberig bezárólag az idei évre tervezett Corsa-e mennyiség háromszorosát értékesítették Magyarországon, a népszerűbb szabadidő-autónál is hasonlóra számítanak. A Mokka-e ugyanazt az 50 kWh kapacitású akkumulátort kapja, a 136 LE/260 Nm teljesítményű hajtómotorral, az elektromos modellnél alapáron jár a távoli hozzáférést lehetővé tevő OpelConnect rendszer. A fedélzeti töltő 7,2 vagy 11 kW teljesítményű lehet, az autó egyébként 100 kW teljesítményű villámtöltés fogadására képes.

Az Opel forgalmazója szerette volna már a statikus bemutatón bejelenteni az új Opel Mokka és Mokka-e árait, azonban még nem hagyták jóvá a központban azokat; reményeik szerint heteken belül megismerhetjük majd az árlistát. A kereskedésekbe márciusban érkeznek meg az első autók. Az Opel márka mellett immár 16 éve kitartó Opel Dakar Team távlati tervei között szerepel az új Mokka alapú versenyautó megépítése, amellyel a benzinről villanymotoros meghajtásra váltást is meg akarják lépni…