Valamit valamiért - Volvo V60 Cross Country D4 AWD Aut. teszt

2016. január 6. (szerda) Balogh Bence

Nem a divathullám, hanem a hagyománytisztelet ihlette a Volvo V60-as megemelt, terepruhás kivitelét.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Manapság mindenből létezik szabadidős változat, vagy ha mégsem, hamarosan elkészül valamelyik következő nemzetközi autószalonra. A Volvónak van mentsége a divatozás vádja alól, hiszen a svédek az elsők között jöttek ki a terepezésre is használható üzleti kombi koncepciójával 1997-ben. Talán a skandináv időjárás az oka, de még indokoltnak is tűnik a sokoldalúsága. Feltéve, ha a Haldex-rendszerű összkerékhajtást is megrendeljük, anélkül a terepes kiegészítők csak a szomszédoknak szólnak. Különben jól állnak a V60-asnak.


Vitathatatlan prémium minőség, remek anyaghasználat. Már nem hozza a legendás elődök fölényes helykínálatát Vitathatatlan prémium minőség, remek anyaghasználat. Már nem hozza a legendás elődök fölényes helykínálatát
Amióta a Volvónál a kocka el van vetve, üdítően harmonikusak a formák. Úgy sikerült átmenteni a sérthetetlenség érzetét, hogy az IKEA fotelek letisztult eleganciáját is megtartották. Annyira szelíd benyomást kelt, hogy a műanyagoktól sem macsós, inkább karakteres lesz. Hitelesen mutat, ami többek között a megemelt hasmagasság érdeme. Ilyen háttérrel már bátran neki lehet vágni egy földútnak, murvás emelkedőnek, sárnak, jégnek, járdaszigetnek. Nyugalmunkat semmi sem zavarja meg, bárhol járjunk vele.
Sok a gomb a középkonzolon, de a kezelés logikus, nem ad fejtörést Sok a gomb a középkonzolon, de a kezelés logikus, nem ad fejtörést

AWD-ként dízelből csak a tesztelt 2,4 literes, öthengeres választható, a friss fejlesztésű négyhengereseket még nem kínálják négykerék-hajtással, ahogy a nyolcfokozatú automatáról is le kell mondani a régi, hatfokozatú kedvéért. Ezért a könnyen feldolgozható veszteségért kárpótol a ma már ritka öthengeres hang. Ami azt illeti, egy kicsit túl sok is jut belőle az utastérbe. Nem bántja a fület, de le sem tagadhatná, hogy gázolajjal megy. Nem is kevéssel, a 9,1 literes tesztfogyasztás csak azért tűnik kedvezőnek, mert városban 12 felett mutatott a számítógép, az 5,7 literes gyári értéket lehetetlen reprodukálni vele. Egy hengernyi többlete szerencsére teljesítményén is észrevehető. A városban látványosan szenvedő motor autópályán felszabadul, kisimul és meggyőzően lendíti előre az összkerekes hajtáslánc miatt 124 kg-os súlytöbblettel terhelt kombit. Utazóautónak tervezték, ebben a környezetben nem is lenne elegáns kuplungolni. Nem csak a vételárhoz, a motor karakteréhez is passzol a váltó. Sport módban magasabb fordulaton kapcsol, ami még meggyőzőbb gyorsítást eredményez, és új alapokra helyezi a többiek Volvo kombikról alkotott képét.

Kissé morgós ugyan és az étvágya sem szerény, a sorötös dízel mégis szerethető Kissé morgós ugyan és az étvágya sem szerény, a sorötös dízel mégis szerethető

Ezt megteszi a raktér is, mert ami az ívelt hátsó lámpák mögött fogad, nem más, mint az elődök megcsúfolása. Van hely a család holmijainak, de nem több, mint egy nagyobb kompakt hátuljában. Ma már nem a praktikumról, hanem az eleganciáról és a kényelemről szól a Volvo-birtoklás. Abban viszont a V60-as még a rutinosabb prémium modellek között is megállja a helyét. Kínai tulajdonosi hátterét meghazudtolóan ízléses minden, amit a belsejében látunk. Anyaghasználata példás, legyen textilbor, műanyag, vagy fahatású műanyag, minden a svájci orvos házaspárok igényeit tükrözi, mégis kortól és nemtől függetlenül jól érzi itt magát mindenki. Fantáziadús, eredeti a dizájn, a frissítés óta nem csak látványos, végre gyors is a központi menürendszer, ahol a szó szerint tucatnyi aktív biztonsági extra működését igény szerint finomhangolhatjuk. Közel sem tökéletes, de meggyőző autó, még a Cross Country árnyalatnyival billegősebb futóműve sem illúzióromboló. Hagyományosan békés hangulata segít elfogadni néhány kompromisszumot.

Kifejezetten jól áll ez a barnás szín a Cross Country-nak, kiemeli kalandor jellegét. Bár könnyű terepen is elboldogul, sokkal inkább utazóautóként domborít Kifejezetten jól áll ez a barnás szín a Cross Country-nak, kiemeli kalandor jellegét. Bár könnyű terepen is elboldogul, sokkal inkább utazóautóként domborít

Tetszett
• külső-belső dizájn
• utazási komfort
• digitális műszerek
• aktív biztonság
Nem tetszett
• magas fogyasztás
• hangos motor

Összegzés
Skandináv atmoszférájával, átlagon felüli aktív és passzív biztonságával jó irányból támadja a német prémium hármas hasonló modelljeit a V60 Cross Country. Erős motorja, nyugalmat sugárzó atmoszférája mellette, szűkös karosszériája és magas fogyasztása ellene szól.

Volvo V60 XC D4 AWD Aut.
Összlökettérfogat: 2400 cm3
Hengerek/szelepek: S5/20 turbódízel
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 4000/perc
Max. nyomaték: 420 Nm 1500-3000/perc

Hossz./szél./mag.: 4638/1899/1545 mm
Tengelytáv: 2774 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1619/1577 mm
Fordulókör: 11,4 m
Tömeg/teherbírás: 1836/464 kg
Csomagtér: 430 l
Üzemanyagtank: 67,5 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Max. sebesség: 205 km/h
Város/országút/vegyes: 6,8/5,1/5,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 149 g/km
A modell alapára: 10 930 000 Ft (D4 FWD)
A tesztelt verzió ára: 13 055 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Valamit valamiért - Volvo V60 Cross Country D4 AWD Aut. teszt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér