Szabadon száguld

2012. február 1. (szerda) Szabó Róbert

A legdögösebb Opel esetén némi felár ellenében felszabadítják az elektronikus korlátozást. Insignia OPC Unlimited.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Szögezzük le, az Insignia OPC minden épeszű határt képes túlfeszíteni. 325 lóerőjét és 435 Nm-es forgatónyomatékát összkerékhajtás viszi át az útra, s bár saját tömege meghaladja az 1,8 tonnát, kompakt sportgépek fürgeségével szerezhet emlékezetes perceket. Brembo fékjei brutálisan fognak, változó csillapítású futóműve pedig igazi cinkos az agilis kilométereken. Alul- vagy éppen túlkormányzottság nincs, a kormányzás precíz, direkt, így alaposan belefeledkezhetünk a hajszába.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Határozott tempó mellett sem zabál

A gyár 10,7 literben jelöli a vegyes fogyasztást, ami nagyjából fedi is a valóságot – tesztünk során mi 11,9 literes átlagot regisztráltunk. Ez azzal együtt is szép teljesítmény, hogy reptéri végsebességpróba, hegymeneti flikk-flakk és városi totyorgás is részét képezte az egyhetes programnak. Ha csak a tesztátlaggal kalkulálunk, a 70 literes tank űrtartalma akkor is elég közel 600 kilométerre, ami – valljuk meg – manapság erényként tüntethető fel. Tudni kell azonban, hogy az Insignia OPC a benzin prémiumfajtáját szereti, ennek literenkénti ára azonban már fájdalmasan meghaladja a 400 forintot. Sebaj, a 14 milliós kategória potenciális kuncsaftkörében gyaníthatóan amúgy sem napi kérdés, hogy mennyi a nafta ára, a nagy poént pedig úgyis csak a magasabb oktánszám tudja kijátszani.

  Az automata váltó gyorsan kapcsol, nem hiányzik a manuális Az automata váltó gyorsan kapcsol, nem hiányzik a manuális

Tehát akkor mi is az a nagy poén? Nos, az Insignia OPC az általunk tesztre fogott Unlimited (korlátlan) csomaggal átlép a 250 km/órás sebességhatáron, és a körülmények függvényében 265 km/órát is képes elérni. Az importőr 508 000 forintot kér a vezérlés ilyen irányú befolyásolásáért, cserébe pingál egy Unlimited feliratot a fordulatszámmérő lapjára, s elviszi a kuncsaftot egy németországi vezetéstechnikai tréningre. Erre szükség is van, pláne ha valaki úgy érzi, hogy nem elég számára a 250 km/órás tempó.

  A V6-os turbómotor nem olyan harcias, mint azt a külső design mutatja A V6-os turbómotor nem olyan harcias, mint azt a külső design mutatja

A reptéri kifutópályán végzett sebességteszten a kilométeróra és egy GPS-eszköz adataira is támaszkodhattunk. A fedélzeti műszer 272 km/órás tempót jelzett, ami a GPS szerint „csupán” 266 km/óra volt, a lényeg azonban, hogy az autó beváltja a gyár ígéretét, a tulaj pedig boldog, hogy a németországi sztrádákon is fölényeskedhet.

  Sajnos a fő használati tartományban monoton kipufogózúgás tölti be az utasteret Sajnos a fő használati tartományban monoton kipufogózúgás tölti be az utasteret

TETSZETT
Design, stílus
Futómű, fék, sebességváltó
Üléskényelem

NEM TESZETT
Erősen búgó motorhang
Néhány túljátszott részletmegoldás

ÖSSZEGZÉS
Jól tálal az Opel csúcsragadozó, teljesítménykifejtése azonban lehetne keményebb is. Dicséretes, hogy 10,0 liter alatt is itathatjuk, s ehhez még csak cammogni sem kell.

Opel Insignia OPC Unlimited Aut.
Összlökettérfogat: 2792 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbó
Max. teljesítmény: 239 kW (325 LE) 5250/min
Max. nyomaték: 435 Nm 5250/min
Hossz./szél./mag.: 4830/1856/1498 mm
Tengelytáv: 2737 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1825/505 kg
Csomagtér: 530-1465 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,3 s
Maximális sebesség: 265 km/h
Város/országút/vegyes: 16,1/7,5/10,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 11,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 259 g/km
A modell alapára (1.6 Ecotec, 115 LE, 4 ajtós): 6 240 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 14 171 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szabadon száguld

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Audi S1 Sportback, Toyota Aygo 1.0 VVT-i, Toyota Verso 1.6 D-4D, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion, Opel Insignia OPC Unlimited, Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250, Yamaha SR400
  • Extra: az Audi 25 éves TDI-történetének mérföldkövei
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer
  • Technika: Bloodhound SSC

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

zápor
23 °C
15 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?