Ami a teljesítményt illeti, az újdonságot a 385 lóerős Cayenne S és az 500 lóerős Cayenne Turbo közé pozicionálja a Porsche. Előbbitől származik a 4,8 literes, közvetlen befecskendezésű benzinmotor, de a jobb töltési hatásfok érdekében megnövelték a szívócső átmérőjét, s átprogramozták a vezérlőelektronikát. A beavatkozásoknak köszönhetően további 20 lóerőt sikerült előcsalogatni a V8-asból, miközben 500 Nm-es forgatónyomatéka változatlan maradt. A motorhoz társított hatfokozatú manuális, illetve a felár ellenében választható (a kormányküllőkön elhelyezett gombokkal is vezérelhető) Tiptronic S automata sebességváltónál rövidebb végáttételt alkalmaztak, így a Cayenne GTS fürgébben „szedi a lábát”.

Kezdettől fogva meggyőzően húz a gép, bár inkább magas fordulaton érzi magát elemében. A “Sport” kapcsoló hatására érzékenyebbé válik a gázpedál, a motor és az automatikus váltó közvetlenebbül reagál az utasításokra, a sportkipufogó pedig ércesebben szól, becsülettel kiereszti a hangját. Lenyűgöző, ahogy a 2,2 tonnánál is nehezebb „nagyvas” álló helyzetből meglódul – igaz, mindjárt érthető a dolog, ha kiszámoljuk, hogy mindössze 5,5 kilogramm jut minden egyes lóerőre. Energikusan gyorsít a Porsche, kézi váltóval 6,1 másodperc alatt van százon, fél szekundummal hamarabb, mint a Cayenne S. Az előzési rugalmasságot tekintve pedig még nagyobb a különbség: a GTS-nek csupán 6,6 másodpercig, míg a másiknak két másodperccel hosszabb ideig tart, mire ötödik fokozatban 80-ról 120 km/órára ugrik. Kétszázas tempó felett sem csökken jelentősen a kocsi lendülete, erőlködés nélkül éri el 253 km/órás csúcssebességét.          

Útonálló

Tudják jól a Porschénál is, hogy a sportos vezethetőség nem csupán teljesítmény és menetteljesítmény kérdése, ezért a Cayenne futóművét is kezelésbe vették a mérnökök. Első lépésben 24 milliméterrel közelebb engedték a földhöz, s a széria 21 colos (!) könnyűfém felnikre 295/35-ös jelzésű „úthengereket” tettek. Hab a tortán, hogy a márka sportautóiból ismert és méltán elismert PASM aktív lengéscsillapítás is alapáron jár a GTS-hez. A vezető háromféle program (komfort, normál és sport) közül választhatja ki az éppen megfelelőt: így rossz minőségű úton sem kényelmetlen, ugyanakkor a kanyargós szakaszokon is remekül helytáll az autó. Ilyenkor méreteit meghazudtolóan eleven és sportosan vezethető a Cayenne. Keményen támadhatjuk az íveket, a kormányzás közvetlen, az irányváltások szinte azonnaliak, precízen irányítható és stabilan fordul a Cayenne. Utóbbihoz állandó négykerékhajtás asszisztál: alaphelyzetben 38:62 arányú a tengelyek közötti nyomatékelosztás, de szélsőséges helyzetben az egészet előre, vagy hátra irányíthatja a rendszer. A magas építésű karosszéria dőlését opcióként aktív kanyarstabilizátor csökkentheti minimálisra, de akár légrugós futómű is rendelhető az autóhoz.

Sikersztori

A Cayenne valódi sikertörténetnek számít a Porsche életében, a márka eladásainak egyharmadát adja. A lipcsei üzem teljes kapacitással dolgozik, hogy ki tudják elégíteni az igényeket, naponta 180 darabot gyártanak a luxusterepjáróból. A Turbo olcsóbb alternatívájaként felfogható GTS már nálunk is megrendelhető, az árcédulán szereplő 24 690 000 forint pedig 8,8 millióval szerényebb a csúcsmodellénél, s 2,9 millió forinttal több a Cayenne S-énél.