Fejlesztésébe a maranellóiak az ágaskodó lovacska legfontosabb ügyfeleit is bevonják, ugyanis e különleges program során a kliens-tesztpilóták által megosztott tapasztalatokat a gyári tesztelők mellett olyan professzionális pilóták véleményeivel is összevetik, mint Michael Schumacher vagy Rubens Barrichello.

Minden egyes ügyfél, aki a közel húsz megépítésre kerülő autók egyikének megvásárlásával jelentkezik a programra egyben a Ferrari csapathoz is csatlakozik. Így professzionális vezetési tapasztalataikat a márka technikusainak és specialistáinak folyamatos ellenőrzése és irányítása mellett közvetlenül eme születő új típus kormánya mögött szerezhetik meg.

Az FXX a legjavát ötvözi mindannak a tudásnak, amelyet a Ferrari a különleges, korlátozott darabszámú sportkocsik gyártása során, illetve a Formula1-ben az évek során megszerzett. A kivételesen erős FXX minden téren elképesztő teljesítménnyel rendelkezik. Ezt az autót nem homologizálták utcai használatra, kizárólag a kutatási és fejlesztési program kulcsfontosságú részeként versenypályás használatra szánták.

Az FXX hajtásáról egy impozáns, 6262 cm3 lökettérfogatú, V12-es motor gondoskodik, amely valamivel több, mint 800 lóerős teljesítmény leadására képes 8500-as főtengelyfordulatszámnál. A gyár Formula1-es tapasztalatainak közvetlen átszármaztatásával megalkotott váltómű kevesebb, mint 100 milliszekundum alatt képes az egyes fokozatok közötti kapcsolást elvégezni, vagyis olyan gyorsan, ahogy az F1 együléses rakétái.

Az FXX fejlett aerodinamikájának köszönhetően 40 százalékkal több leszorítóerő termelődik. Több, mint amit valaha bármely korábbi típuson elértek! A Ferrari együttműködve a Bridgestone céggel egy speciális 19’’ méretű slick abroncsot alkotott ehhez a különleges modellhez. A Brembo pedig speciális fékbetét és hűtőrendszert kreált az FXX méretes kerámia-kompozit tárcsafékjeihez.

Az ügyfeleknek természetesen lehetőségük nyílik benyomásaikat, tapasztalataikat menet közben is közvetlenül megvitatni egy mellettük ülő gyári specialistával, hiszen két ülés is beépítésre kerülhet az autóba. Mindezek mellett, ami igazán kiemeli az FXX-et az nem más, mint a kifinomult telemetria rendszer, amely egyszerre 39 különböző járműdinamikai paraméter figyelésére és rögzítésére alkalmas. Körülményektől függően pedig további adatok is felvételre kerülhetnek. Ezeket aztán a Ferrari technikusai elemzik, majd az eredményeket és tapasztalatokat megvitatják az ügyfelekkel és a többi gyári pilótával, így biztosítva a jármű folyamatos fejlesztését.

Az FXX csomaggal mindezek mellett még egy részvétel is jár a Ferrari által szervezett nemzetközi szintű eseményre az elkövetkező két évben. Ezeken az eseményeken technikusok egy csoportja is részt vesz, hogy segítségükkel, tanácsaikkal segítsék az ügyfeleket. Persze az egyéni szakaszon az ügyfeleknek lehetőségük nyílik autóikat egyedül is vezetni. A Ferrari FXX irtózatos teljesítménye, valamint „csomag” különlegessége miatt minden egyes ügyfél-pilóta először egy ad hoc vezetői képzésben részesül a Ferrari fioranói tesztpályáján, ahol az F1-es együléses gépeket is tesztelik.

Az első FXX-eket év végén szállítják le a megrendelőknek, akiknek az autó, valamint a hozzá kapcsolódó csomag, adókkal együtt másfél millió euróba kerül, a jelentkezést azonban egy belső bizottság bírálja el.