Már maga a név is arra utal, hogy ezt az autót nagy utazásokra találták ki, a GT betűk mögött rejtőző gran turismo nevű olasz kifejezés szó szerinti fordításban ezt jelenti. Inkább a kényelmen van a hangsúly, mint a sportos vezetési élményen, de mivel egy utazásnál előfordul, hogy kanyargós hegyi szerpentinen dönget az ember, utóbbira is megpróbáltak felkészülni. Áthangolták a felfüggesztést, a hasmagasság pár mm-es csökkentése nem feltűnő, az esztergált felületű 18 colos felnik viszont azok. Olyan szolidan növelték a légterelők méretét, hogy ha ezek és az aprócska GT-feliratok nem lennének, észre se lehetne venni a változást. Mielőtt még bárki rávágná, hogy ott vannak a szép nagy kipufogóvégek a hátsó lökhárítóban, a valóságban azok csak egyszerű műanyagkrómos díszek, a kipufogórendszer kerek, a föld felé fordított csőben végződik, vagy 10 centivel ez előtt…

Nyomokban piros díszvarrást tartalmaz a GT műszerfala. Jól tartanak az ülések, hosszú távon is kényelmesek. Fotó: Hilbert Péter Nyomokban piros díszvarrást tartalmaz a GT műszerfala. Jól tartanak az ülések, hosszú távon is kényelmesek. Fotó: Hilbert Péter

Bent már egyértelműen sportos a hangulat, a fekete kárpitot piros díszvarrással dobják fel, még a műszerfal műanyag borítását is megvarrták a GT-felszereltség tiszteletére. A szélvédő tövében lévő műszeregység négyzetes hátteret kapott, és jelen esetben tényleg helyénvalónak tűnik a jól megformált karimájú, kis átmérőjű sportkormány, amelynek alsó küllőjén ott a GT-embléma, nehogy megfeledkezzünk arról, hol is vagyunk. S mindezt gombnyomásra lehet fokozni, hiszen a motorindító melletti hatalmas üzemmódválasztóval vörösre ugrik a megvilágítás, az analóg órák közötti kijelző teljesítményadatokra vált át, és megjön a motorhang.

Ezzel a kapcsolóval tehetjük sportosabbá az autót és a motorhangot Ezzel a kapcsolóval tehetjük sportosabbá az autót és a motorhangot

Mármint a szintetikus dübörgés, amely a motorfordulat függvényében generálja az öblösnek vélt motorhangot. Ilyenkor érzékenyebb a gázpedál, csökken az elektromos kormányszervo rásegítése, azonban még így sem lesz igazi sportkocsi a 308 GT. Autópályán, több száz kilométert lenyomni egy huzamban – e téren remekel. Csendesen üzemel a motor, a gördülési zaj is csak akkor hallható, ha hátrahúzzuk a panoráma-üvegtető árnyékolóját, ugyanis a kemény üveg visszaveri a lármát. Egyébként elég erős az árnyékolás, nem zavaróan tűz a nap, ráadásul bőven a hátul ülők feje mögé nyúlik az ablak, szóval ok is átélhetik a szabadság érzését. Persze csak akkor, ha tesztautónkhoz hasonlóan a kombi karosszériával vette meg a tulajdonos autóját, nagyon kell az az extra 11 cm tengelytáv, ami a 280 ezres felár megfizetésével jön. Ráadásul ilyenkor a csomagtér is hatalmas, alaphelyzetben 610 literes, padlója alatt szükségpótkerék lapul.

Szükségpótkerék lapul a raktér padlója alatt, van mélyedés a kalaptartónak is Szükségpótkerék lapul a raktér padlója alatt, van mélyedés a kalaptartónak is

A 180 lóerős 2,0 literes dízel jó erőben van, a hatfokozatú automatikus váltó is finoman kapcsol, de egyszerűen nem elég gyors – még akkor sem, ha kézzel próbálunk hatni rá a kormány mögötti kapcsolófülekkel – ahhoz, hogy igazán sportos vezetési élményben legyen részünk. Érdemes óvatosan bánni a kormánnyal, a kis átmérő miatt ugyanis nagyon megfontoltan kell kezelni, a hirtelen rántásokra darabosan fordulunk, mert korrigálni kell. A fékek hatásosak, a jórészt országúti és autópályás menet során mért 6,3 l/100 km-es tesztfogyasztás kedvező. Ugyanez elmondható a 8 055 000 Ft-os alapárról is; kevés hasonlóan erős dízellel és automatikus váltóval felszerelt kompakt kombi van a piacon, ráadásul azok mind jóval drágábbak nála.

Nagyon tud fordulni, de a kényelmes váltó miatt nem tökéletes az élmény Nagyon tud fordulni, de a kényelmes váltó miatt nem tökéletes az élmény

Tetszett
• erős és takarékos motor, finoman kapcsoló váltó
• a mesterséges motorhang kikapcsolható
• jó ár/érték arány

Nem tetszett
• feszes rugózás
• nagyon érzékeny kormányzás

Összegzés
Az automatikus váltónak hála városban sem megerőltető a 308 GT vezetése, a kombi karosszéria nemcsak szép, hanem tágas is – legfeljebb négy személynek. Remek utazóautó, amivel egy-két kanyar erejéig élvezni lehet a szerpentineket is.

Peugeot 308 GT 2.0 HDi EAT6 SW
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 133 kW (181/LE) 3750/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000-3750/perc
Hossz./szél./mag.: 4585/1863/1457 mm
Tengelytáv: 2730 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1553/1544 mm
Fordulókör: 10,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1500/520 kg
Csomagtér: 610-1660 l
Üzemanyagtank: 53 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,6 s
Max. sebesség: 218 km/h
Város/országút/vegyes: 4,8/3,7/4,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 107 g/km
A modell alapára: 4 710 000 Ft (Acces 1.2 PureTech 82 LE, 5 ajtós)
A tesztelt verzió ára: 8 055 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!