Akinek a luxus kimerül a jókora méretben és a gazdag felszereltségben, ráadásul azt sem bánja, ha mindezt olcsón mérik, a koreai Samsung SM5-ös francia alteregójában megtalálhatja az igazit! Kissé fantáziátlan és bágyadt formájával a Renault Latitude ugyan távol áll attól, hogy heves birtoklási vágyat ébresszen, de egyáltalán nem mondanám csúnya autónak. Csak olyan kijózanítóan semmilyen.

Mondjuk a franciák előző nagyautója, a Vel Satis után így is valódi felüdülés – igazából olyan, mintha formailag a korábbi Safrane utódja lenne.

Topdízel és topkivitel: nem olcsó luxus

Annyi szent, hogy a Latitude jó nagy autó, 4,9 méteres hosszával majdnem akkora, mint az Audi A6-os vagy az 5-ös BMW! Az már más kérdés, hogy a tengelytávolsága és ennek megfelelően az utastér helykínálata nem sokkal nagyobb a középkategóriás Lagunáénál. A berendezés pedig valódi vegyes felvágott: van itt minden, bőr és műbőr, fabetét, zongoralakk, fémutánzat, továbbá bántóan olcsó műanyag is. Ugyanakkor a bánásmódra igazán nem lehet panasz az Initiale, azaz csúcsfelszereltségű Latitude-ben! Az automata Renault kártyát – nyitáshoz-záráshoz és indításhoz – elő sem kell halászni a zsebünkből, a bőrülések fűthetők, motorosan állíthatók és gombnyomásra masszíroznak, a klíma háromzónás, megspékelve illatosítóval és stresszoldó ionizátorral, a zene-bona tíz hangszórós Bose rendszerből szólal meg, a sofőr dolgát pedig tolatóradar és kamera, Bluetooth-os kihangosítás, navigáció, valamint tempomat segíti.

Nagyon vegyes az anyagválasztás. A navigáció és a Bose hifi is széria Nagyon vegyes az anyagválasztás. A navigáció és a Bose hifi is széria

Nem kevésbé nagyvonalú a hátsó lábtér, a kupészerűen ívelő tető miatt a fejteret viszont vékonyan mérték. A csomagtartó szűk nyíláson keresztül pakolható, 477 literes befogadóképessége inkább a középkategória átlagának felel meg. Bővíteni a 60:40 osztású támlák ledöntésével lehet, de enyhe lépcső keletkezik a padlóban, a lapos átrakodó-alagút pedig behatárolja a szállítható tárgyak méretét.

A dupla napfénytető 370 000 Ft. Csak az első nyitható A dupla napfénytető 370 000 Ft. Csak az első nyitható

Egyértelműen a 240 lóerős, 3,0 literes, V6-os dízelmotor a tesztelt Latitude csúcspontja. Járása kifinomult, hangja kellemes tónusú, combosabb gyorsításkor szép erélyesen dorombol, s határozottan meglódítja a kocsit. Élénken reagál a gázadásra: csúcsnyomatéka már 1500-as fordulaton ébred, úgyhogy rugalmasságban sincs hiány. Bár a hatfokozatú automata sebességváltó kissé komótosan kapcsolgat azért a nagy Renault így is 7,6 másodperc alatt ugrik százra, és még 160-as tempóról is nagyot lép.

A lábtér átlagos, a fejtér szűkös hátul. Az ablakokra napfényroló jár A lábtér átlagos, a fejtér szűkös hátul. Az ablakokra napfényroló jár

Kanyarokban aztán előjönnek a Latitude gyengéi. Kormányzása indirekt és kissé bizonytalan, a szűkebb fordulókban pedig képtelen átvinni ezt az erőt az útra. Trakciója eléggé szerény, még száraz aszfalton is hamar elveszíti a tapadást és erőteljesen tolja az orrát, miközben a kelleténél nagyobb karosszériadőléssel fordul – akit egy kicsit is érdekel a vezetési élmény, inkább válassza helyette a Lagunát. Mivel a lágy rugózáshoz feszes csillapítást társítottak, a széria 18 colos alufelniken pedig 235/45-ös abroncsok feszülnek, teljes mértékben a franciás kényelem sem az autó sajátja. Mégis, a Latitude elsősorban utazóautóként, a széles és egyenes utakon érzi leginkább otthonosan magát.

Csak a V6-os dízel farát díszíti két krómozott kipufogócső Csak a V6-os dízel farát díszíti két krómozott kipufogócső

TETSZETT
méretek, felszereltség
izmos és kulturált motor
jutányos alapár

NEM TETSZETT
vezethetőség
vegyes anyagminőség/kidolgozás
szűk hátsó fejtér
a tesztelt kivitel ára

ÖSSZEGZÉS
Véleményem szerint túl jó ez a motor a Latitude-nek – ha az olcsó luxust tartjuk szem előtt, bőven megfelel számára a 2,0 literes dCi is. Merthogy a csúcsdízel kizárólag csúcsfelszereltséggel választható, ami 11,5 millió forintos vételárat takar. Így pedig már nem is olyan olcsó ez a luxus…

Renault Latitude 3.0 V6 dCi aut.
Összlökettérfogat: 2998 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbódízel
Max. teljesítmény: 177 kW (240 LE) 3750/min
Max. forgatónyomaték: 450 Nm 1500/min
Hossz./szél./mag.: 4897/1832/1483 mm
Tengelytáv: 2762 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1655/595 kg
Csomagtér: 477 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,6 s
Maximális sebesség: 235 km/h
Város/országút/vegyes: 10,0/5,7/7,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 188 g/km
Alapár (2.0 16V Expression): 6 290 000 Ft
A tesztelt modell ára: 11 490 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!