Az Egyesült Államokban működő Insurance Institute for Highway Safety hivatal készített felmérést olyan autósok körében, akik valamilyen modern vezetőtámogató rendszerrel (holttérfigyelő, vészféksegéd, kamera alapú rendszerek) szerelt autóval közlekednek. A megkérdezett mintegy 3000 ember közül csak keveseknek kellett hozzányúlni valamelyik rendszerhez, de közöttük a megkérdezettek fele nyilatkozta azt, hogy probléma volt a javítással, többször is vissza kellett vinni az autót ugyanannak a rendszernek a hibája miatt. Azonban a megkérdezettek még ennek ellenére is pozitívan ítélték meg a vezetőtámogató rendszerek mérlegét.

Egy 2016-os tanulmány alapján a vészféksegédek például 50%-kal csökkentik a ráfutásos balesetek számát, és 56%-kal a személyi sérüléshez vezető ráfutásos balesetek számát, az egyszerű figyelmeztető jelzést közlő rendszereknél 27% és 20% ugyanez az arány. Szintén egy korábban elvégzett vizsgálat alapján a vészféksegédek teljesítménye csökken naplemente után.

A rendszerek megbízhatóan működnek az évek előrehaladtával is, azonban azok megléte jelentősen megdrágítja a karbantartást, például egy szélvédőcsere költsége átlagosan 250 dollár, azonban ha ezt követően kalibrálni kell valamilyen érzékelőt, akkor már 1000 dollár az átlagár. A szélvédőcserét végző autósok 2/3-a, míg az egyéb okból a vezetőtámogató rendszert javító autósok 3/4-e nyilatkozott úgy, hogy legalább még egyszer vissza kellett vinnie az autóját, mert nem lett jó a javítás elsőre. Az IIHS szerint az jelenti a problémát, hogy a különféle autógyártók mind a saját kalibrációs megoldásukat használják, és a független javítóműhelyekben lehet, hogy nincs megfelelő infrastruktúra – itt akár nagy méretű, speciális jelzésekkel ellátott teremre kell gondolni – a vezetőtámogató rendszer kalibrálásához. A javítással negatív tapasztalatot szerző autósok 95%-a pozitívan nyilatkozik a vezetőtámogató rendszerekről, azaz a problémák ellenére újra ilyen autót vásárolnának. Azonban az IIHS nem csak a mára gondol, a hivatal szerint az idősödő használt autókban várhatóan a magas javítási költség miatt egyszerűen kikapcsolják majd a rendszereket a tulajdonosok, erre is megoldást jelenthetne az egységesített, és így mindenhol, olcsón elvégezhető kalibrálás.