Hiányozni fog! - Volvo S60 Polestar teszt

2016. március 30. (szerda) Miklós-Illés Kálmán

Az S60 Polestarnak minden adottsága megvan ahhoz, hogy egyszer klasszikus legyen. Kár, hogy ebben a formában már csak történelem.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az S60 Polestarról, a Volvo gyári tuningos sportszedánjáról sok mindent el lehet mondani, de az biztos, hogy számos olyan tulajdonsága van, aminek kapcsán nem a svéd márkára asszociálunk. Rögtön ott kezdődik a dolog, hogy hidegindításnál kis túlzással felébreszti a szomszédokat, és csak akkor nyugszik le, amikor a váltót D-be húzzuk és elindulunk. Aztán említhetjük a kizárólag márkaszervizben állítható Öhlins futóművet, vagy az elöl hatdugattyús Brembo fékeket, amihez a vásárló egy brossúrát is kap, hogy fékbetét vagy tárcsa cseréje esetén hogyan kell bekoptatni a rendszert. A 371 mm-es, első óriástárcsák miatt 20 colosnál kisebb felni nem is jó a Polestarra, ami az R-Design-os S60-asénál 80%-kal keményebb futóművel együtt azt eredményezi, hogy rugózási komfortról tulajdonképpen nem is beszélhetünk – egyértelmű, hogy versenypályára optimalizálták és nem töredezett, kátyús aszfaltra.


Vörös háttér, középen a fordulatszámmérő: a műszerfal három stílusa közül ez illik legjobban az autóhoz. Fotó: Hilbert Péter Vörös háttér, középen a fordulatszámmérő: a műszerfal három stílusa közül ez illik legjobban az autóhoz. Fotó: Hilbert Péter
A motor sem éppen kispolgári, a 350 lovas egység még nem a „nincs szükség négyhengeresnél nagyobb” Drive-E koncepció jegyében született, hiszen itt a 3,0 literes, turbós blokkot találjuk, amelynek erejénél csak az étvágya nagyobb: a Polestarral vegyes használatban 14 liter alatt csak önmegtartóztatással lehet járni. A Volvo utolsó sorhatos erőműve a keresztirányú beépítés miatt teljesen kitölti a motorteret, a nagy lökettérfogat és a feltöltő kombinációja okán meg az az érzése az embernek menet közben, hogy akár három sebességfokozat is elég lenne. Noha az erőtartalékot alacsony fordulaton is érezni, az első padlógáz szinte sokkoló. A Volvo korábbi öthengeres izomautói, például a 300 lóerős S60 R és V70 R szerény jófiúknak tűnnek a hangos és kigyúrt Polestar mellett, a szubjektív gyorsulásérzet egyértelműen abba a kategóriába sorolható, mintha egy BMW M3-asnak nyomnánk koppanásig a gázt. A Volvo abból a szempontból ugyan illemtudóbb, hogy itt nem hagyunk magunk mögött gumicsíkot az úton, de annak is megvan a varázsa, amikor nedves úton hívjuk elő a 350 lóerőt, és az összkerékhajtás miatt úgy kapaszkodik az autó, mintha méteres karmokat eresztett volna. Arra viszont oda kell figyelni, ha kézi üzemmódban mókázunk, már 5000-nél meg kell húzni a jobb oldali váltófület a felkapcsoláshoz, mert ha ennél később adunk parancsot a gangolásra, belefut a leszabályozásba a motor és szinte lefejeljük a szélvédőt. A komótosan reagáló hatgangos automata ellenére nagybetűs élményautó a Polestar, és meglepő módon a vérprofi versenyfutómű miatt még azt is képes feledtetni, hogy az öblös motor miatt az első tengelyre jut a kocsi teljes tömegének 62%-a.
Komfortos és határozott oldaltartású ülések? A Volvo megcsinálta! Érződik, hogy az S60-as a kisebb középkategóriások közé tartozik Komfortos és határozott oldaltartású ülések? A Volvo megcsinálta! Érződik, hogy az S60-as a kisebb középkategóriások közé tartozik

Az S60 Polestarnak van egy olyan tulajdonsága, amit csak kevés sportmodell mondhat el magáról. Az ülések például egyszerre határozott oldaltartásúak és kényelmesek, így autópályán, ahol sima az aszfalt, tulajdonképpen semmivel nem kényelmetlenebb, mint akármelyik mezei S60-as. Mint mindegyik Volvóban, itt is emberközeli a berendezés, s noha messze nem olyan high-tech, mint a tablet-középkonzolos XC90-es, nem szólhatunk egy rossz szót se a belsőre. Maximum annyi kifogásunk lehet, hogy hátul szűkös a lábtér, a 380 literes csomagtartó meg egyszerűen parányi a többi középkategóriás limuzinéhoz viszonyítva. Vannak olyan autók, amelyekből úgy száll ki az ember, hogy ha megengedhetné magának, bizony minden fillérjét megérné. A 17,5 millió Ft-os Polestar egyértelműen ide sorolható.

Üvöltő sorhatos motorjával a Polestar vadabb és gyorsabb, mint amit a külseje sejtet Üvöltő sorhatos motorjával a Polestar vadabb és gyorsabb, mint amit a külseje sejtet

Tetszett
• motorhang
• kirobbanó erő
• minőség, atmoszféra

Nem tetszett
• magas fogyasztás
• nem adaptív a futómű
• szerény hátsó lábtér

Összegzés
Tankoláskor és rossz minőségű utakon is összeszorítja az ember a fogát, ezt a két helyzetet leszámítva viszont gyakorlatilag ráfagy az arcunkra a mosoly az S60 Polestarban. A típus már nem rendelhető ezzel a motorral, de várjuk az új nemzedéket!

Volvo S60 Polestar
Összlökettérfogat: 2953 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 turbó
Max. teljesítmény: 258 kW (350 LE) 5250/perc
Max. forgatónyomaték: 500 Nm 3000-4700/perc

Hossz./szél./mag.: 4635/1866/1484 mm
Tengelytáv: 2776 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1578/1575 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1721/499 kg
Csomagtér: 380 l
Üzemanyagtank: 68 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 14,5/7,3/9,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 14,6 l/100km
CO2-kibocsátás: 231 g/km
A modell alapára: 8 190 000 Ft (S60 D2, 120 LE)
A tesztelt verzió ára: 17 500 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Hiányozni fog! - Volvo S60 Polestar teszt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér