Azért hívta életre a Ferrari az XX Programot, hogy a tehetős ügyfeleknek sem utcai, sem az FIA előírásoknak nem megfelelő, de a versenypályán maximális élményt nyújtó autókat kínáljon. Most az ezekkel az autókkal szerzett tapasztalatok alapján készítették el az SF90-es megvadított változatát, az SF90 XX Stradale kupét, és a nyitható tetős SF90 XX Spider-t.

Először is alaposan átépítették a karosszériát, az 1995-ös F50 óta először alkalmaznak nagy méretű rögzített hátsó szárnyat, amely azért hatásos, mert az autó alól légcsatornák vezetik oda a légáramot; ez alatt pedig ott van az aktív hátsó szárny. A karosszériát egyébként megnyújtották hátrafelé, hogy áramlástanilag kedvezőbb legyen a befejezés. Elbúcsúztak a kerek hátsó lámpák, helyette a legújabb divatnak megfelelően a jármű teljes szélességében végigfutó LED-csík világít. Amíg a normál SF90 Stradale esetén 250 km/órás sebességnél 390 kg leszorító-erőt generálnak a szárnyak, addig az SF90 XX Stradale esetén 530 kg ugyanez az érték.

A rendszerteljesítmény 30 lóerővel 1030 lóerőre emelkedett. A 4,0 literes V8-as biturbónál a hengerfejben polírozták a szívó- és kipufogó csatornákat, a dugattyúk és az égéstér átalakításával megnövelték a kompresszióviszonyt, így a csúcsteljesítmény 780 lóerőről 797 lóerőre emelkedett. Nem változott a váltóba beépített villanymotor, de az első kerekeket hajtó villanymotorok teljesítménye 220 lóerőről 230 lóerőre emelkedett. Átprogramozták a 8 fokozatú duplakuplungos váltót és vele együtt a motorvezérlő elektronikát, így durrogósabbak a kapcsolások.

Jelentős tömegmegtakarítást értek el az utastérben azzal, hogy a lehető legtöbb helyen karbon burkolatokat használnak, vékonyabbak a szőnyegek. Kifejezetten ide készítették a 2 részes (állítható támla dőlésszög) karbon kagylóüléseket – kárpittal fedik el a csuklópontot. A Spider esetén a nyitható tető miatt 100 kg-mal magasabb a saját tömeg (1560 kontra 1660 kg), és néhány extra légcsatornáról is le kell mondani. A 0-100 km/óra gyorsulás 2,3 másodpercig tart mindkét változat esetén, a 0-200 km/óra gyorsulásnál az SF90 XX Stradale 6,5 másodperces ideje 2 tizeddel jobb, mint az SF90 XX Spider ideje.