Alapból ilyen műszeregység jár a 208-ashoz. Könnyebb leolvasni, mint a vetített kijelzőset… Fotó: Stefler Balázs

Egyre inkább nagyítóval kell keresni a hagyományos szívómotorokat a gyártók kínálatában. A Peugeot a 208-ashoz azonban még kínál ilyen erőforrást, az 1,2 literes, háromhengeres blokk 75 lóerőt produkál. A szerény teljesítmény ellenére a bázismotoros verzió jól veszi a gázt és különösebb erőlködés nélkül tarthatjuk a városi forgalom ritmusát, de a 14,9 másodperces gyorsulás és a 170 km/órás végsebesség azért érzékelteti, hogy mások az erőtartalékai, mint a turbósnak. Ez leginkább autópályán érhető tetten, ráadásul csak ötfokozatú a váltó, ami a zajszintre sincs jótékony hatással.

Morgással hívja fel magára a figyelmet a háromhengeres, ha egyáltalán hallható a működése

Egyébként finoman, halkan jár a háromhengeres, a start-stop rendszer villámgyors, és bizony a fogyasztásra sem lehet panasz, nagyrészt városi használat mellett 5,7 literes értéket regisztráltunk. Ami a különbségeket illeti, az alapmotoros verzió 80 kg-mal könnyebb a turbósnál, és 44 liter helyett csak 40 literes tankja, illetve nem rendelhető hozzá automatikus váltó. Azonos felszereltség esetén jelentősen, 500 000 Ft-tal olcsóbb az atmoszferikus motorral ellátott verzió, ami azért elgondolkodtató, hiszen a 75 lóerő ellenére korrekt városi kocsit kapunk. Az alapkivitel a széria manuális klímaberendezéssel 3 990 000 bevezető áron kapható (300 000 Ft-os kedvezménnyel).